Himmelsk #64


Dags för Petunias fina fototema igen.

Julstämningen vill inte riktigt infinna sig med plusgrader och barmark ute...
Tog mig från förorten in till stan för att finna lite ljus.




Ganska lugnt inne i stan. Kändes nästan konstigt.


Man skymtar lite kvällshimmel.


Nu kommer ett foto med mycket himmel på! :-) Och en massa skator.


Kan kanske passa som mitt bidrag till Himmelsk denna vecka?


För ungefär ett år sedan var det vitt, riktigt vitt.


Undrar om det blir så denna vinter?


Passar på att önska alla trevliga bloggläsare God JUL!



Fler vackra foton här


Erik

Kommentarer:

1 Beate:

Jättefina himlar - med eller utan julstämning!!! De två sista var ju kanoooon himlar - vykort alltså.



PS. Ogillar ju snö, så jag är faktiskt inte alltför nedslagen att det har regnat idag. DS

2 HansHB:

Hyggelig bildeserie med jul i seg!

Ønsker deg en flott jul og et godt nytt år!

3 Mormor:

Nydelige bilder, med og uten sne.

Takker for følget foreløpig og sier på gjensyn.

Ha en flott jul :-)

4 Cecilia Artista:

Trevligt med lite Stockholmsbilder!

Sen gissar jag att både skator och många människor tycker det är skönt med den där härliga blå himlen även om det snart är jul!

Ha en riktigt trevlig jul Erik!

5 Lasseivomma:

Storstadsjul, inget för mig, men det visste du förut.

God jul på dig.

6 Mona:

Det var mycket ljus du fann där inne i stan. Så upplyst har jag ingen känsla av att det är i Gbg. Mysigt med alla fåglarna och den sista är en underbar vinterbild. Jag tvivlar på att vi kommer att få uppleva så mycket snö denna vinter, men hoppas kan man ju alltid! Önskar dig och de dina en riktigt God Jul!

7 Ingeborg:

Fine bilder. Ønsker deg en god jul:)

8 Wenche:

Ååå ja tenk om det hadde blitt litt mer snø, blir så mye lysere og triveligere synes jeg :0)

Good Jul ! :0)

9 Ege Denne:

Virkelig stemningsfulle bilder, spesielt by-bildene :)



Her blir det vel en våt vinter, og helst uten klink is... Lov å drømme..



God jul :)

10 Erik "Semlan":

Tack för de fina kommentarerna. :-)

11 SigridfraEnget:

Härliga bilder,- båda dom med och utan snö!

Kommentera här: