Titta upp.




Att ibland vända kameran uppåt kan ge helt andra bilder, nya vinklar.
Helene som håller i Måndagstema vill att vi tar bilder underifrån.
Ibland kan man få se fina stuckaturer när man tittar upp!



Men det kan bli jobbigt också att titta upp, jag fick ont i nacken efter ett tag...
Risk att jag krockar med andra stadsbesökare, en del jag möter har all uppmärksamhet på sin mobil där de går framåt på gatan. Undrar hur de tänker, om de alls tänker? Helt andra problem onekligen, när jag inte längre tittar uppåt. ;-)



Fler tolkningar här
Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Ja du har ju mycket att välja på där inne i stan. Det finns ju riktigt läckra fasader, man kunde bygga förr i tiden inga skokartonger då inte.

2 susanne:

Det är just dom där fina gamla byggnaderna vi får njuta av i storstan. Här hemma finns mest 70-talskomplex...

3 Abyhakrilas:

Kjempefine bilder!:) Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin uke!:)

4 Rejen:

Flotte billeder fanget nedefra og flotte stukmønstre...;)

5 Mona:

Gillar vinkeln i första bilden. Och så snygg spegling i fönstret. Otroligt mycket fina detaljer på andra bilden. Jag tittar mycket uppåt nuförtiden när jag går inne i stan och jag märker hur folk undrar vad det är jag ser.

6 Birgitta:

Bra gymnastik för hakorna tänker jag ibland som gillar detta perspektivet ;)

Erik du tänkte alldeles rätt med fikan. Du må tro vi fnittrade när jag kom ut med faten ;)

Ja både salt och sött, torrt och hett ...

Ha en fin vecka!

7 Lena A:

Vackra vinklar du har fångat. Dem hade du missat om du kollat mobilen istället. :)

ha en bra fotovecka.

8 Anelia:

Så vackert smyckade hus det finns bara man vänder blicken (kameran) uppåt, sånt ser man inte i vardagen!

9 Rimkogeren:

Flot bidrag - Herlig beretning om mobilmennesker. Den udløste et lille grin :-)

10 Helene:

Det ser ut som om det var verdt litt nakke-vondt, for bildene ble veldig bra:o) Jeg liker bilder av bygninger!

Helene

11 Pysselfarmor:

Mobilen går då inte jag och glor i....men runt och upp och ned går huv'et som på en uggla ;-)

mycket att fotografera i sta'n. Funderar litet på Abyhakrilas kommentarer...likadan vecka efter vecka och hos alla - trist!

12 Anette:

Der er mange fine motiver når man kigger op i luften. Dine motiver er rigtig flotte! God uge :)

13 SigridfraEnget:

Underbar tolkning på teman!! Det kan va rätt bra att vända blicken uppåt då och då.

14 Inge:

Smukt.. :-)

15 Ellen:

Når man titter op, ser man mange smukke ting... dit stukkaturbillede er meget smukt :-)

16 Pysselfarmor:

jag har slutat för längesedan.....varför ska man sitta där och "klura" på bra kommentar - finns andra trevliga bloggare som engagerar sig....

mvh Gun

17 Melusine:

Det kan lønne seg å rette blikket oppover for å se tingene fra et annet perspektiv, spesielt bygningers strukturer som en gjerne ikke ser ellers. Men så klart; man får vondt i nakken etter en stund ;)

Kommentera här: