Måndagstema.


Det är sista gången Petunia håller i Måndagstema, hon lämnar över till annan bloggare.
Det avslutar hon med mobiltema. Jag har en enkel mobil, en äldre Nokia.
Kanske dags för en förändring, men jag är så nöjd med de digitala kameror jag har och mobilen fungerar alldeles utmärkt att ringa med!
Ja ja, jag vet, jag får väl snart skaffa en "androgyn telefon" jag också.

Jag minns med en viss saknad när fasta telefoner var det som fanns och så telefonhytter på stan.
Nu är man ju nåbar hela tiden... men jag inser att utvecklingen inte går att stoppa, så ...?



Inget vackert kort, men...


Kjelle heter killen som modeposerar så fint.

Slänger in ett naturfoto som jag tagit med en Ericson som bonus (min arbetsmobil under en period).


Himmel och löv.

Vill passa på att tacka Petunia för arbetet med fototemat!
Det har varit roligt och inspirerande. :-)


Finns fler bidrag här!
Erik

Kommentarer:

1 SigridfraEnget:

Er enig i at vi er litt for tilgjengelige for tiden. Vi har jo med mobilen overalt... Kan være slitsomt i lengden.

2 Sommertid:

Bra kort tagit i tiden. Om man har lust eller inte så blir man "tvungen" vidare med i utvecklingen...något gammalt forsöker man hålla fast vid så länge man kan.

Ha en trevlig vecka !

3 Rimkogeren:

Bare Kjelle ikke river sig så meget ihåret, så han bliver skaldet ;-)

4 Helene:

Ha ha! Det ser ut som vedkommende ikke er helt klar for å bli forografert:o)

Flott naturfoto nederst!



Helene

5 Hasse A:

Morrn.



Jag har ingen enda telefonbild.....Jag menar att en riktig kamera är bättre till bilder, å andra sidan så går det inte att ringa med den.....



Ha de bra.



Hasse A

6 Toril:

Kjempefine bilder!:) Ønsker deg en kjempefin mandags kveld, og ei kjempefin uke!:)

7 Pysselfarmor:

Ahaaa...men du behöver inte vara nåbar hela tiden..det är bara att stänga av mobilen ;-)



och när man har barnbarn är det himla kul när föräldrarna deras ständigt och jämt tar bilder på de små telningarna och skickar bilderna till farmor...vänta ska du se när du får barnbarn ;-)



Himmel och löv gillar jag...

8 Mona:

Jag har också en mobil som fungerar jättebra att ringa, skriva SMS med. Den har miniräknare, alarm, anteckningar m.m. Men kameran i den är kass, men jag har inte lust att byta ut mobilen bara för kamerans skull. Men det är kul att kunna ta såna där ögonblicksbilder som den första du visar.

9 petunia:

Ja, mobilen er til å ringe med og slik burde det kanskje være også, men utviklingen har tatt helt av..

Jeg var på Kim Larsen og kjukken på lørdag og det stod det utrykkelig at det ikke var lov å ta bilder eller å ta opp lydfiler. Likevel var det tusenvis av mobiltelefoner som ble holdt opp i luften og det bek spilt inn både film med lyd og det ble tatt tusenvis av bilder. Hva skal arrangørene gjøre da? Arrestere alle??



Takk for følge på MT. Det dukker nok opp andre ting på bloggen min bare jeg får roen tilbake!!

10 Gärdsmygen:

Ja med mobilen kan det bli kul ögonblicksbilder!

11 Melusine:

Det er moro å fange slike situasjoner!

Det andre bildet er flott med den blå himmelen over løvet :)

12 petunia:

HIMMELSK fortsetter i alle fall en stund til. Jeg må med hånden på hjerte si at jeg sliter med blogglysten og at tiden ikke strekker til, men jeg håoer at trykket letter litt når jeg har sagt fra meg MT.

Jeg har innsett at jeg ikke klarer å besøke alle hver gang og vi prioritere dem som legger igjen noen ord hos meg..

Det er så mye annen som skjer for tiden og når bloggingen blir et stress element, så må man se på hva man gjør "feil"..



13 Ditte:

Rigtigt sjovt billede af din 'model' i et måske ubevogtet øjeblik. Løv og himmel er altid skønt - man bli'r så glad :-)

Kommentera här: