Oväntat samtal.

Birgitta har ett passande fototema denna vecka - oväntad.



Låt mig förklara lite först; Telefonen ringde i förmiddags och i andra ändan presenterade sig en reporter som jobbar på tidningen Metro. Han hade sett min blogg och mina inlägg om snöhögarna som dumpats nere i Vinterviken på en äng. (Här har du det ena inlägget!)
Han undrade om det fanns snö kvar (trodde det själv) i Vintyerviken och om jag kunde ta mig dit så skulle en fotograf ta bilder och reportern intervjua mig. Verkligen oväntat telefonsamtal! Men samtidigt roligt, så klart!
Han ringde upp igen och bad om beskrivning av färdvägen, hur skulle han hitta till snön? Själv gav jag mig iväg ner till Vinterviken.

Väl på plats, såg fotografen redan på avstånd där han plåtade, blev det en kortare intervju och fotografen tog några bilder med mig på snöresterna. Troligen dyker det upp imorgon torsdag eller på fredag i Metro om denna "Snön som kommunen glömde".
Själv fick jag detta foto på de två killarna.


Fotograf Urban och reporter Anders från Metro framför de skitiga snöhögarna (fortfarande kvar efter all vårvärme!).

Inte utan att det är lite spännande att se vad som skrivs i tidningen... och om jag får vara med på bild, fortsättning följer imorgon eller på fredag.

Det oväntade kan förgylla dagen, kul att det finns en del journalister som tittar in på min blogg (bevisligen en i alla fall!).

Uppdaterat 29 april. Tyvärr valde fotografen en hundägare... fast jag klev runt på snön! Men Anders var vänlig att namnge mig i artikeln, alltid något. Trist att Vinterviken kommer att vara en snötippningsyta även kommande snörika vintrar.



Andra tolkningar finns här,
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Cool!

2 Mona:

Urk, tittade på dina närbilder. Fy vad äckligt det såg ut. Vad kul att en journalist uppmärksammat din blogg!

3 Linnea:

Coolt, nu blir du lokalkändis. Bra jobbat!!!

4 Pialotta:

Jo du ibland så händer det saker.. helt oväntat :)

Finns en del som hittar in till mina bloggar oxså.. antagligen söker de på något o så vips hittar de in .. kul:)

5 Monica o Jacob:

Det blir att lusläsa Metro nu då torsdag-fredag.

Många företag läser bloggar också, troligen för att bilda sej en uppfattning om hur mycket skit man skriver om dom. Telia bland andra var inne och surrade i våran.

Urk ja vad läskigt det ser ut när snön smält, här ute har man till Jacobs stora sorg begravt ett stort område med Johannesört under skiten. Får se om det blir något Hirkum Pirkum i år.

Ha det;-))

6 Olle:

Hmm, ny titel kanske, känd från Storeuropeisk Dagspress

7 Birgitta:

Perfekt oväntat och spännande - lagom till temat :)

Ha en fin helg!

8 Barbanea:

Sidan 8 i Metro idag.

Kul att du tack vare bloggandet kunde få till en artikel i Metro, och få problemet uppmärksammat.

Grallis pappa!

9 ElStiffo:

Ska någon ta bort skiten då? Kanske de boende i närheten, så där som det var på 60-,70-talet? Kommer ihåg Fållan-gruppen och Farsta Regionplanegrupp och Farsta Gårds-gruppen...

10 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna!

El Stiffo:

Tyvärr gav inte enhetschefen Claes Thunblad på stans trafikkontor något tydligt svar. Men nu kanske de måste ta hand om det. Metroartikeln uppmärksammades även i de lokala nyheterna i radio, P4 (Radio Stockholm). Får väl se hur fint det bli på sommarängen?

Olle:

Så värst mycket blev det inte. Men kanske kan jag få journalisten Anders Göransson på Metro intresserad för andra ämnen ...?

Barbanera:

Tack för informationen och heja-ropen. ;-)

Kommentera här: