Himmelsk spegling.

Det var bara ett aprilskämt att Petunia skulle sluta med fototemat "Himmelsk", puh.



Tur det! Så dags igen för fredag och himmelsk tema nr 30. Syns inte på fotot, men det var väldigt blåsigt igår när jag tog mig ut till Kungens Kurva och alla affärer där ute. Området förändras ständigt och nya "lador" med butiker poppar upp som vårlökar i området! Mitt mål denna dag var synnerligen egoistiskt och jag fick fatt i det jag ville. Synnerligen trevligt att kunna ta ett steg mot nya konstnärliga uttryck. Så fort jag klev ur "glaspalatset" fick jag yrande sand i ansiktet som blästrade min hud hårt och brutalt. Dumt nog öppnade jag munnen i förvåning över den brutala blåsten som nästan välte omkull mig. Fullt med grus i munnen innan jag hann stänga till, usch! Våren må ha kommit, men vinterns sand har ännu inte sopats bort! Innerstaden må snart vara grusfri, men ute i förorterna finns det halkiga gruset kvar.


Ganska fin himmelsk spegling i fönsterfasaden ute på Heron City vid Kungens Kurva.

Ett litet tillägg:
Senare på dagen fick blåsten hela centralstationen i Stockholm att fyllas med pendlare och andra resenärer som  omöjligt kunda åka någonstans, då spåren norrut från centralen var strömlösa! SJ lyckas ständigt skapa kaos för folk som försöker åka tåg! Min sambo blev kraftigt försenad! Tågtrafiken stod helt still i flera timmar. Först i morse fungerade tågtrafiken igen!


Denna vinter har SJ ständigt sett till att fylla Centralen med väntande resenärer!


Lite mer speglande himmel.




Andra tolkningar finns här,

Erik

Kommentarer:

1 fjällripan:

Jättefin spegling! :)

2 Rimkogeren - Danmark:

Tak for din hilsen, er håret kommet på plads??

Flotte billeder og fin video. Godt jeg ikke var blandt de ventende!

God helg.

3 Maria G:

Åhh vilka underbara speglingar du fångat med kameran trots blåsten :)

Supersnygga och läckra bilder!

Ha en fin kväll & Trevlig helg!

4 Petunia:

Man må av og til få lov til å lure andre - i alle fall når det er så pass uskyldig!!

Tøffe bilder du viser oss!Man sier at ved å ha speil innendørs, så får man rom til å virke større! Og det samme gjelder her også. Det myker opp den veggen ved å kle den i glass slik at omgivelsene speiler seg i dem. Tenk om det var en betongvegg!

5 Irene:

Spennende bilder ... flotte refleksjoner! Takker for hyggelig kommentar .... god helg!



Irene

6 Inge:

Smukt.. God weekend :-)

7 Melusine:

Spennende bilde med refleksjoner av himmelen!

Kommentera här: