En vårhimmel.



Inget längre påsklov (eftersom barnen numera är vuxna) som väntar. Men påskhelgen närmar sig oroväckande fort (ändå är ju påsken ovanligt sen i år)! Jag har ännu inte hunnit med vare sig påskpyntande eller bli färdig med vårstädningen. Men det blir nog bra med det. Eftersom vädret är så fint, istället för att stanna inne och städa vill jag ut i solen. Men först en vårhimmel här på bloggen. :-)


Små lätta moln ser jag på min himmel, min himmel som är blå...

En fin vårdag igår. Härligt! På kvällen kunde jag njuta av en skön solnedgång.


Ser inbjudande ut, Mälarens vatten. Men temperaturen är låg, enligt en i hamnen bara fem grader!




Andra vackra bidrag hittar du här,

Erik

Kommentarer:

1 Maria G:

Alldeles alldeles underbara bilder!

Bild nummer två blir min solklara favorit :)

Trevlig helg!

2 Anonym:

Flotte billeder, ville gerne se Mäleren...;-D

3 Birgitta:

Söta små fjädermoln! Mälarbilden är helt underbar!

Ha en fin helg Erik!

4 Marias Teater:

Fine bilder som ikke viser at temperaturen i vannet er lav.

5 Monica o Jacob:

Ja dom är fina slöjmolnen, nä någon större lust att bada har man inte än;-)även om solnedgången är inbjudande.

Ha en bra fredagkväll;-)glöm inte musik o fotoautomaten den passar nog dej den här gången:-)

6 Inge:

Dejlige billeder.. God weekend :-)

7 Petunia:

ja. påsken er sent i år. Sist jeg husker påsken var så sent som dette, må ha vært i 1984 eller noe slikt. Da var den enda senere tror jeg. Det kan godt være at den har vært så sen etter det, men jeg husker ikke... I 1984 var 23. april på en mandag og det var 2. påskedag! Min 19 års dag!! Jeg var på hyttetur med min kjæreste og hans familie.. Hehe!

Fine bilder du viser og har du tid i påsken, er det både Mandagstema og Himmelsk som vanlig!!

God påske!!

8 Rimkogeren - Danmark:

Tak for din hilsen og god weekend :-)

Himlen har millioner af ansigter og aldrig ens. Du har fanget to flotte portrætter.

9 lLinnea:

Ljuvliga bilder Erik. Nu är du på bettet antar jag med din nya kamera. Återigen, jättefint. Nu är allt skräp och annat ute ur rummet. Det är städat, listor, dörr, osv. Det var 30 år sen sist, som det målades. Efter påsk, kommer vi nog hem till paradiset. God vecka och Glad Påsk. Ska lägga in lite om häxor i veckan.

10 Anonym:

Ljuvliga bilder Erik. Nu är du på bettet antar jag med din nya kamera. Återigen, jättefint. Nu är allt skräp och annat ute ur rummet. Det är städat, listor, dörr, osv. Det var 30 år sen sist, som det målades. Efter påsk, kommer vi nog hem till paradiset. God vecka och Glad Påsk. Ska lägga in lite om häxor i veckan.

Kommentera här: