Vilket väder vi fått.

"Det finns inga dåliga väder, bara fel kläder" sa alltid en granne när jag bodde uppe på Hägerstensåsen och vädret kom på tal. Jag brukade le lite åt hennes standardkommentar.
Nu har vi hamnat i en sådan där svår väderperiod. Det kanske regnar på morgonen, sedan kommer solen och det blir lite varmare mitt på dagen för att sedan på kvällen bli betydligt kallare och som extra plus på det en kylig nordanvind. Hur klär man sig då, om man ska röra sig ute från morgon till kväll? Inte helt lätt att klä sig rätt, det blir ofta fel kläder i alla fall en del av dagen.
Onsdagstema vill se väder. Så jag bidrar med några foton först nu på fredagen. Den första snön kom idag på morgonen. Glad är jag som jobbar hemifrån idag.


Snö på morgonen, fredag den 22 oktober (färskt!).


Regnmoln förmörkar oktoberhimlen.

Behöver jag kolla vädret så brukar jag titta in på www.klart.se och kolla där. Skriv in din ort och kolla. Kanske brukar du titta in på någon annan vädersajt och kolla in vädret, berätta gärna vilken?
I bloggspalten till höger (under länkarna) har du Hägerstensvädret de närmaste dagarna!

 
Fullmånedags är det också.



Helt andra väderfoton här, 

Erik

Kommentarer:

1 Inger Maryissa:

Jo, vilket väder vi fick denna dag, men nu har denna snö regnat bort idag.

Tror nog jag föredrar snö framför regn i alla fall..

Fina bilder.



Du undrade hos mig om bilden som jag skapade min sista bild ifrån är från någon bildsida på nätet.

Jo själva fotot med berg har jag hämtat från en sida med fria bilder

Sedan gjorde jag en del ändringar i den, satte dit lite extra saker, mixtrade och fixade :-)

och sedan en ram runtomkring

Ha en fin söndag och hoppas detta trista regn slutar snart



Kommentera här: