Favoritmusik just nu.

Pialotta tänker på den just nu pågående insamlingen till Världens barn och väljer sin favoritmusik just nu lite med tanke på denna insamling. Det är fint.

                                        

Jag säger som en figur som dök upp i tv-serien Lorry och sa att "det är mycke' nu!" (Tror det var Stefan Sauk.) Det blir lite mycket ibland med stödgalor och miljöförstöring och instängda gruvarbetare som räddas i direktsändning. 
Jag tänker bara rent musikaliskt, så jag redovisar några musikfavoriter just nu, flera går i "retrospår".

Jag börjar med soulmusik, låter 60-tal men är producerat i år, Sharon Jones and the Dap-Kings. Här är det låten "I Learned the Hard Way".


Klicka här så får du videon i eget fönster!

Sharon Jones gillar jag och spelar på Spotify.

Sångaren i Led Zeppelin har jag alltid gillat. Nu har Robert Plant väckt liv i sitt gamla band "Band of Joy", här är videon till låten "Angel Dance"


Klicka och få i eget fönster här.

Efter succén "Raising Sand" tillsammans med Alison Krauss (som gav dem flera Grammis) försökte de spela in en fortsättning. Men de fick inte till det i studion igen och Alison gav sig ut på turné med sitt countrygäng istället. Plant valde att göra "Band of Joy".

Bland svensk musik gillar jag Robyn och så Oskar Linnros. Bra sväng i Linnros, som låten "Debut" som jag väljer. "Mitt namn är mycke' och jag vill ha mer" är en bra refräng.


Även denna låt kan du få i eget fönster här!

Avslutar detta inlägg med alldeles nya favoriterna "Snarky Puppy". Skön jazzrock, en genre som levde gott på 70-talet men som jag inte hört så vital på länge som detta gäng. Gruppen "Snarky Puppy" består av en några spelglada (och musikaliskt duktiga) ynglingar som har det rätta känslan. Jag väljer denna gång låten "Slow Demon". (Hade ett musikinlägg om gruppen i september, kolla här!)


Denna låt och möjlighet kolla in fler låtar här i eget fönster!


Alla fyra artisterna finns på Spotify bara klicka på namnet och lyssna.
Sharon Jones and the Dap-Kings, Robert Plant, Oskar Linnros och Snarky Puppy.

Det är härligt med musik eller hur?!


Andra musiktemadeltagare hittar du här,
i slutet av inlägget.

Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Robert Plant såg jag hos Skavlan .. visst är han aktuell ännu och den här låten är riktigt bra:) Oskar Linnros har jag inte lyssnat på så mycket och inte de andra du lagt upp hellre.. nu är det sent så jag vänder in hit under morgondagen och tar mig en lyssning:)



Klassisk musik.. nej tack.. det skulle vara Klassisk Rock då.. det gillar jag:)

2 Monica o Jacob:

Inga dussinvaror i din musikautomat,första låten var härligt läcker och Mr Plant går ju alltid hem.

För att vara modern Jazz var den inte så tokig den sista, som du kanske förstår är modern Jazz för mej vad Blue är för dej Haha.

Ha en skön helg;-)

3 Misswhatsit:

En bra variation av låtar! Robert Plant är härlig att lyssna till. Sharon Jones är en ny bekantskap som jag gillar skarpt. Får lägga till henne i Spotify.:) Oskar Linnros är ju en rätt ny och bra stjärna på konstens himmel.

Ha en bra helg!

4 Jah Hollis:

Jag kan ju inte låta bli att småskryta lite med att jag såg Sharon Jones and The Dap-Kings på Loppen i Christiania i Köpenhamn för några år sedan. En suverän live-upplevelse och ett band som ju hade stor del i Amy Winehouses framgång (Sharon Jones "lånade ut" ut bandet till Amy).

Robert Plant har ju en intressant karriär och kan fortfarande överraska. Jag har sett även honom live, både med Led Zeppelin och som soloartist på KB i Malmö(!). Missar honom den här gången på grund av jobb, men kan rekommendera gitarristen han har med sig nu: Buddy Miller.

http://www.youtube.com/watch?v=OxdMQZGfZfM&feature=related

Som ju inte har så dåliga medmusiker heller. :-)

5 Erika:

Led Zeppelin hade jag mycket skivor med förr, och sångaren Robert Plant håller verkligen än i denna dag. Oskar Linnros "nej tack" det var skräpmusik som bara lät illa. Du vet att jag säger vad jag tycker, och det står jag för. :) Sharon Jones and The Dap-King njae, sådär, men inget jag skulle lyssna på i längden. Snarky Puppy" det går bort det också.



Vink och har en trevlig helg.

6 Camilla "Lillagul":

Härliga favoriter du har !

Min favorit bland dina favoriter blir Sharon Jones o Robert Plant.

Kjelle heter egentligen Sherikaan men det var lite strängt att gå runt o ropa , så min "gubbe" döpte om honom till Kjelle :)

Kjelle´s favoritlåt är Från o med du med Oskar Linnros :)

Trevlig söndag !

7 ElStiffo:

Idag gillar jag bara Robert Plant, fint groove, bra gitarr, gullig film.

Kommentera här: