Snarky Puppy

Vilket gäng "Snarky Puppy" är! Fulla med spelglädje och helt underbara att se och höra på videon här under. 

                 

I videon spelar de låten "Whitecap" för en liten publik i studion. Jazzfusion trodde jag nästan var stendött, men med detta unga gäng med duktiga musiker finns det hopp om framtiden. Jag minns Pat Metheny, Herbie Hancock, Deodato, "Return To Forever" med Chick Corea och flera andra som spelade fusion på 70-talet.
Har du någon favoritartist från förr som spelade/spelar denna musikstil?  


Vill du se låten i ett eget fönster? Klicka här!

  
Snarky Puppy

Detta musikergäng finns på MySpace, där finns flera låtar att lyssna på!

En lite konstig hemsida finns också http://www.snarkypuppy.com/ 

Även på YouTube finns mer, som låten "Slow Demon"

Så här när inte sömnen riktigt fungerar blir jag så glad att hitta gruppen Snarky Puppy. Det finns gott hopp om framtiden!

Undrar om deras skiva från i våras, "Tell Your Friends" går att köpa på Bengans?

Skivan finns på Spotify att lyssna på! Du har väl Spotify? Här är låten "Skate U".

Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Jag lyssnade igår, det är verkligen bra musik, men när jag kollade på YouTube så förvirrade jag bort mig bland all musik och glömde kommentera. Så kan det gå.

Favoritartist får jag tänka till på.

2 Bosse:

Vilken underbar musikvideo, en verklig höjdare! Skönt gäng, spelskickliga, massor av spelglädje. Och dessutom jäkligt bra filmat och redigerat. Tack för den högtidsstunden, Erik! Nu går jag till YouTube och lägger in Snarky Puppy bland favoriterna.

Kommentera här: