Mönster finns!

Petunia från "Nabolandet" vill se mönster denna måndag i sitt fototema. Plötsligt inser jag genom kamerasökaren att det finns mönster lite överallt!

                                

Känner för några olika foton denna regniga dag (lite kul bloggpyssel om inte annat). Finns alltid roligare saker att göra än det där man egentligen skulle göra. ;-)


En papperskorg som "pimpats" på ett fint sätt (finns i Gamla stans t-banestation). Enkelt, men snyggt mönster tycker jag. Jag blev glad när jag "hittade den".


Lite "fotobearbetningslek" med trä som utgångsmaterial...


Lergrytemönster (fabrikat Scheurich Keramik, W.Germany ger tidsuppfattning). Åt en god kyckling som lagades i den i helgen. Hela familjen var samlad, då blev jag glad (av sällskap och god mat).


Mer invecklat mönster.

Slutligen ett stapelmönster.


Från det här fotot kommer det bearbetade mönstret ifrån.


Bara kvinnor som högg och staplade ved på Sergels torg.
De höll på i flera dagar med denna lustiga installation och vedhögarna blev bara fler och större. Dofterna var härliga. Notera mikrofonerna som förstärkte vedhuggandet så att det hördes över nästan hela city. Ett ovanligt ljud i den ganska sterila storstadsmiljön runt Sergels torg.

Där har du några olika mönster.


Vill du se flera mönster, klicka här
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Härligt med mönster och ved. Hade gärna hört ljudet av vedhuggning, när var det?

2 Birgitta - foto CHIP:

Många mönster här - psykedeliska och vardagsnära :)

Det näst nedersta bli favorit.



http://foto.rudenius.se/post/2010/11/15/Mandagstemae28093Monster.aspx

3 Malys Krok:

Du har sannelig funnet mange flotte mønster! de er der, bare en klarer å se dem! -Margit-

4 Petunia:

Du har helt rett at det finnes mønster over alt og det er bare til å gå på oppdagelsesjakt med eller uten kamera!!

5 Maria G:

Läckra bilder av mönster. Särskilt de bearbetade, de gillade jag.

Ha en fin kväll!

6 Hedwig:

Så kreativ du var då! Många fina mönster, vedklyvning är ju speciell för er 08-or.

Du har du inte sett min mur - gå från Centralen mot Stadshuset - då passerar du den ...

7 Maria G:

Hej Erik!

Tack för din kommentar!

Nej, jag har inte trixat nånting med bilden av mina nyponblad. De såg ut så, där de hängde på sin buske. Bilden är tagen för lite mer än en vecka sedan, då jag tog en promenad nere vid sjön.

Ha de gott!

/Maria

8 Mona:

Mönstret från lergrytan tycker jag mig känna igen. Papperskorgar är många gånger så otroligt fula. Kul att denna piffats upp. Många gånger behövs inte så mycket för att liva upp vardagen. Härligt med doften av nyhuggen ved mitt i storstan.

Skärvorna från ostindiefararen ingår i en permanent utställning framför palmhuset. Så det går bra att se den till sommaren.

Jag tror det är plast i taklampan. En väninna till mig köpte en bostadsrätt och jag var med och tittade innan hon flyttade in. Lägenheten, som är från 50-talet, var i ett bedrövligt skick så hon fick totalrenovera den. I taket hängde en lampa som lämnats kvar. Den var inte snygg men hade många spännande detaljer att fota. Här kan du se en annan del av lampan: http://fotoentusiastenfotoblogg.blogg.se/2010/may/tema-fredagform.html

9 Melusine:

Mange forskjellige mønstre her, ja!

Veldig bra til ukens tema :)

Kommentera här: