Har du mycket Melatonin?


Granen kommer till gården.

Ett ganska intressant problem kan finnas i dig om du har svårt komma till ro och somna sött på kvällarna. Visst, ibland är man nervös inför något på arbetet eller kanske ett stundande bröllop eller har svårt att sova av någon annan orsak. En anledning till sömnlösheten kan vara brist på hormonet Melatonin. En ganska vanlig orsak till sömnrubbningar. Jag misstänker att jag själv har Melatoninbrist. Hur kollar man det? Med ett blodprov? Vad behövs för att jag ska kunna få detta tillskott och sedan slippa allt vad sömnproblem heter?
Undrar om sjukvårdsinformationen kan ge mig svar? Du som läser detta, har du fått Melatonin och blev din sömn bättre? 
 
Erik

Kommentarer:

1 Olle:

Bäste Broder,

Under min tid som KAM och Produktchef på tyska och amerikanska företag lärde jag mig att köpa Melatonin i USA och ta det på hemfärden till Sverige just för att bli av med den s k JetLag. det fungerade alldeles utmärkt. Tyvärr har väl datumet gått ut på de förpackningar jag har men jag har ju ett antal säljare som ofta frekventerar USA så om du vill kan jag ta hem till dig.

Vad melatonim gör är att rikta upp tallkottkörtelns uppfattning om dygnet bl a.

MVH

Olle

2 Erik "Semlan":

Det där låter mycket intressant Olle. Vi får snacka vidare i helgen! :-)

3 Inger Maryissa:

jag har också hört talas om detta med Melatonin.

och det ska tydligen finnas Melatonin-tabletter...receptbelagt förståss ;-)

vet inte om det finns i Sverige....

men vore nog intressant att testa...

Kommentera här: