Duglighet.

Önskemål, krav, egna ställda förväntningar.
Olika grad av tjatande på och ibland i mig själv.
Visst finns det alltid villkor, ibland outsagda, ibland lagligt skrivna på plåtskyltar!
Visst händer det att jag missar en stoppskylt.
Inte alltid jag kan backa och göra ett nytt försök, inte alltid jag ens vill.
Ge mig ett oskrivet blad, gärna med tydlig struktur i pappret. Då känns det i alla fall trevligt när jag vänder på bladet.
Olinjerat tack, vill ogärna styras av linjer.
Ibland väljer pennan att skriva, en annan gång ritar den på pappret.
Visst brukar resultatet överraskar mig också.
Ge mig en solig parkbänk i lä! Jag vill njuta.


Vi närmar oss påsken, det märks på alla färgglada påskris.

Undrar hur "snällt plockade" dessa färgade fjädrar är ...? Minns du dundebatten?

Erik

Kommentera här: