Tisdagstema - sol

Idag är det lite sol efter flera dagar med dis och dimma och moln som skymmer solen. Så jag väljer flera solfoton med ganska precis ett halvår mellan första och sista fototillfället (mitt bidrag till veckans Fototriss har en del sol också, kolla här) För på Tisdagstema ska vi tolka sol idag. Jag trivs när solen skiner. :-)


Efter en varm och solig sommardag kryper solen ner mot horisonten över sjön ute på landet.


Värmande eftermiddagssol över Hötorget och Konserthuset i slutet av november.


Eftermiddagssolen får Stockholm att se glödande ut från Västerbron.


Även inne i city, bland alla höga hus runt Sergels torg, kan solen skina en januaridag.


Med solen i nacken på ett snöigt Örnberget för några dagar sedan får avsluta denna solkavalkad.

Jag märker hur jag genast blir gladare när solen skiner, mitt behov av solsken är oändligt. Sol på foton ger lite samma effekt, därför blev det några stycken... mitt egentliga bidrag är nog första fotot, sommarsolen över sjön. Lämnar in min tolkning när lunchen just intagits och mer "eftermiddagspyssel" väntar. 
Önskar alla en trevlig Fettisdag!


Andra solfoton här

 

Erik

Kommentarer:

1 marie:

så sant. man blir piggare av solen, man orkar mer.

2 Cecilia Artista:

Så trevligt att få se så många soliga Stockholmsbilder! Det är där jag har mina rötter. Konserthustrappan en solig dag på våren är inte dumt!



Gillar också din första solbild. Vackert landskap!

3 Maria:

Solen är den bästa medicinen för att man ska må bra. Längtar som en tok efter sol och värme nu...

Fina bilder!

Ha en fortsatt bra dag!

/Maria

4 Pialotta:

Så mycket sol hos dig:-) Här lyser den med sin frånvaro mest var dag.. det var länge sedan den lyste på mig:-( Vackra bilder från din stad:-)

5 Maria:

Det blev mycket sol på en gång, så härligt!

Ha en toppen dag!

6 Klimakteriehäxan:

Längtar! Grattis på stor semmeldagen förresten!

7 Anna Stilla:

Jag saknar solen, precis som många andra. Roligt att få lite sol i din blogg. Min egen har nog blivit helt insnöad :)

8 Lissen:

Tror att dom flesta trivs, lite mer med det mesta. Bara solen visar sig lite grann. Därvid konserthuset har jag suttit flera gånger och njutit av solvärmen, gärna med en glass i min hand.

Såg precis när Kalla kom över mållinjen. Vilken skön tjej, lite solsken över henne!

9 Camilla:

Hejsan !

Ljuvligt med så många soliga bilder !

Här har den lyst med sin frånvaro hela dagen och som om det inte vore nog så vräker snön ner igen !!!

Ha en fortsatt fin tisdag :)

Kommentera här: