Summera 2010.

Det händer hela tiden saker och det är svårt att fånga året som gått. Några händelser står ut lite extra.



Petunia vill att vi visar upp något speciellt. Men jag klarar inte av att summera år 2010 bara med en bild, jag ber om ursäkt för detta tillkortakommande. Det känns fel för mig, olika intressen gör att jag vill visa fler foton från 2010.

Börjar med familjen. Grabben tog studenten efter fyra års studier på annan ort.


En härlig, solig sommardag firade A. studenten med flakåkning och studentbal.

Musik är ett stort intresse och det är alltid svårt välja, men en skön augustikväll såg jag en artist full med energi och en härligt egen stil. Det var Theresa Andersson från Gotland/New Orleans som fullkomligt "vann mitt musikhjärta" i somras.


Härligt se hur Theresa byggde upp ljudbilden själv med loopar mm.


Levande musik är härligt, att vara del i ett kollektiv och visa uppskattning över musiken. Underbart!

Slutar med mig själv på sätt och vis. Vår, sommar och höst händer det rätt ofta att jag tar mig ut på Örnberget (Sjöberget i folkmun) och bara njuter. Jag bor nära, så ofta fixar jag till någon sallad eller liknande och tar med mig ut på berget vid Mälaren. Jag får inte nog, detta "andningshål" får mig att varva ner efter arbetsdagen och ger mig också en stund med mina tankar. Att reflektera över dagen ökar min närvaro senare för annat.


En skön sensommarkväll på Sjöberget. Jag satt där länge.


Andra tolkningar av 2010 här!
Erik

Kommentarer:

1 Pysselfarmor:

Vad roligt att se att min bild av dig stämmer - familj, musik, natur....litet avskildhet ibland.....



Fina bilder som speglar dig.



Gott slut 2010.

2 Malys Krok:

Gode minner å ta med fra 2010! Flott ung mann som er vel verd den oppmerksomhet han får i en slik stund!

Fine naturminner og! -Margit-

3 Inge:

Dejlige minderige billder du viser fra året der snart er gået, håber 2011 bliver lige så fint. :-)

4 Pialotta:

Samma här Erik, jag kan inte välja bara en bild så får det bli som det blir.. finns så mycket som händer runt om och att visa det med endast en bild.. nej, det går inte. Så din grabb tog oxså studenten denna somaren, mitt barnbarn oxså:)

Musiken kunde ju jag oxså valt.. varit på en del konserter i sommar, men kan ju inte fylla bloggen helt;)

Dina bilder ser jag som dig i ett nötskal.. din sista bild är ju bara för vacker.. tror du har det väldigt mysigt där:)

Ha de gott o go fortsättning Erik:)

5 Margrethe:

Skønne billeder fra dit år 2010 - Tak fordi du delte dem med os :-)

6 Petunia:

Det er hel greit å vise oss flere bilder. Det er jo egentlig veldig kjekt for da vet jeg jo at dere har hatt et begivenhetsrikt og flott år!!

Masse gode ønsker til deg for 2011:)

7 Anonym:

Herlige bilder, og tusen takk for den koselige kommentaren på bloggen min i dag :)

8 Rejen:

Sikke et herligt år og stort med studentereksamen...Håber du får et lige så dejligt år til næste år...Klem til dig...

9 Monica o Jacob:

Tror nog dom flesta har mer än en bild, ditt liv verkar vara som jag har uppfattat det fullt av musik och glädje. Måste vara härligt att sitta på Sjöberget och filosofera;-)

10 Elisabeth:

Det är svårt sammanfatta i en bild, men du ger en bra bild av dig med de här bilderna.

Ha dé!

11 Melusine:

Veldig bra bildeserie du viser fra dette året!

Å finne kun ett bilde for hele året er ikke enkelt, nei :)

12 Mona:

Det är absolut inget tillkortakommande att visa flera bilder. Jag gjorde lätt för mig och tog en bild som bara visade ett litet ögonblick av årets 8760 timmar. Att ta studenten och "bli vuxen" är en stor dag i ungdomars liv. Levande musik ger definitivt glädje och gemenskap och stilla stunder av kontemplation är viktigt i dagens stressade samhälle.

13 TorAa:

Vilken herlig oppsummering

- liker

14 Rantamor-På Näthinnan:

Härliga bilder. Och jag gillar fotot på din son som fått sin efterlängtade utbildning.

Hoppas att han fick lyckan att få ett arbete.

Och musik vem älskar inte det.

Hade den här fotoutmaningen varit i fjol hade jag lagt upp bilder från en makalös kväll i Göteborg när BB King upträdde. Men d va i fjo d.



Ha nu ett bra slut på den begagnade året och en underbar början på 2011.

15 Elise:

jeg skjønner veldig godt at du ikke klarer å velge bare ett bilde, det er jo nesten umulig å summere et år i ett bilde.



jeg elsker også musikk. å være på konsert med god stemning og en bra artist/band er fantastisk!



og du er heldig som bor på et så fint sted som det siste bildet der, at du bare kan gå dit og slappe av. mine foreldre har hytte ved sjøen som vi bor på om sommeren, og jeg elsker å ta med meg et pledd og en bok ut på fjella der om kvelden og sitte og lese og se på havet.. jeg kjenner så absolutt den følelsen av ro det gir.

Kommentera här: