Det här är jag.

Inte det lättaste att försöka fotobeskriva sig själv. Vem ska kunna intyga att det stämmer sedan? Hmm, funderar mer om veckans tema.



Kopplingar finns men de är kanske svåra förstå om du ej känner mig. Hur som helst: Det här är jag!


foto ett, verkligheten spred en förförisk doft av nygräddade munkar nerför Hamngatan från detta tillfälliga stånd vid Sergels torg. Detta stånd fanns inte för några veckor sedan! Dofter är en bra "trigger" för minnen, tycker jag. I det här fallet satte dofterna igång snålvattnet också, det doftade förföriskt gott! Nygräddade munkar är inte dumt.


foto två, på väg in till utställningen "Terrakottaarmén" (se ett annat inlägg om du vill). Gillar att gå på utställningar då och då. Ofta får man inte ta foton, men här gick det bra om du inte använde blixt. Satte stadigheten på hårda prov, eftersom jag inte hade med något stativ. Fotot kan också tolkas lite politiskt aktuellt; notera vart tunneln tar vägen, tänk Socialdemokraternas famlande i tunneln efter både ideologi och så en ny partiledare sedan valet i höstas. Tunneln kan även stå för min egen ständiga nyfikenhet, vad händer där borta, vad får jag se runt kröken?


Fler bitar tillkommer nu med foto tre.
Var söka uppladdning? Jo, ute på landet. Helt stilla över sjön och tidigt på morgonen. Då är det skönt att sitta  ensam och titta ut över sjön. Härlig utsikt att njuta av medans jag täljer på en trägubbe.
Hoppas det är kristallklart nu, efter mina tre foton (kunde inte låta bli med tanke på foto tre).  En slags beskrivning av mig själv är det. Visst, allt kan jag inte beskriva i tre bilder men lite Erik får du.



Andra spännande tolkningar här,


Tillägg vid femtiden på söndageftermiddagen:
Snart kommer lite funderingar även i annat inlägg för alla trissvänner.
Har skrivit mer text under mina tre foton. Känns som det kanske behövs, kom till efter Pumitas besök/kommentar. Tack!

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Ja ha, en godisälskande tunnelmänniska (kan det vara en nödutgång eller arbetstunnel) som som oss gillar vatten och fin natur.

Kunde ha varit vår triss;-)

Ha en bra andra advent.

2 Axart:

En gotti-gris som ser ljuset i tunneln och där finns en sjö.



AX

3 Gammelsmurfen:

HM! Min tolkning är redan tagen ser jag ;-)

4 Nukke:

Okej : Det som du tycker äta. Där din arbetsplats är o 3. var du värkligen skulle vilja vara !!! :)

5 Lasseivomma:

Ja alla människor har flera sidor, men jag tycker nog att du är en naturälskande storstadsmänniska med smak för olika bakverk.

6 Misswhatsit:

En härlig och klurig triss. Ser att tolkningen nog redan är gjord i tidigare inlägg, men du har säkert ännu fler sidor än detta.:) Förutom den positiva, godisälskande personen som gillar naturen har jag upptäckt både humor och klockrena kommentarer på olika företeelser i vardagen i dina blogginlägg.

7 Gammelsmurfen:

Missförstånd: vad jag menade var följande: Den tolkning JAG hade av din blogg hade redan en annan sett.Alltså denna:"Ja ha, en godisälskande tunnelmänniska"

Fast jag kunde skrivit: en munkälskande tunnelbaneåkare som är på väg ut i naturen.

8 Mia:

En bra tolkning tror jag , en storstad människa som älskar landet och glass:)

9 Rantamor-På Näthinnan:

En gottegris med tunnelseende skratt

Gillar nog mest din sista bild och där kan jag tänka mig att du gärna sitter med ditt flugspö ...



Ha en fin advent.

10 Pialotta:

En positiv människa i sina bästa år som älskar sötsaker i livet.. åker ibland genom mörka tunnlar, men ser ljuset i naturens egen naturliga tavla.. en kille som älskar Musik dessutom och jobbar hårt:)

ha de gott Erik, jag ska kolla din Musikutmaning sedan:)

11 Monica o Jacob:

Ja tyvärr hamnade dom i dåligt sällskap och bet sej själva i svansen S ;-)Det gäller att veta vilken vardag folk lever i.

12 Erik "Semlan":

Tack för kommentarer. Men jag är lite förvånad att folk så väldigt konkret tittar på själva fotona utan att se längre? Mina bilder är bara en bit på djupet, de ska ju ge lite aning om själva mig. Får kanske återkomma med en liten tolkningsmanual, i alla fall för att få min egen tanke med trissen. :-)

Glad för några av er som ser lite längre. Vi får se vad mer som kommer. Kanske ingenting efter detta?

13 Pumita:

Ettan förstår jag och trean men mittenbilden gör mig lite fundersam. Är det arbete?

14 Photos by Storm:

Det där med dofter känner jag igen. Vissa dofter kan få hela barndomen att trilla över mig. Jag förstår absolut att du finner ro och njuter vid det stilla vattnet/Lis

15 Barnens Hjältar:

Jättefina bilder :-)

Solklart! ;-)

16 Jah Hollis:

Är du på spaning efter den tid som flytt, kanske?

17 Barnens Hjältar:

Tack skall du ha :-)

Ha en riktigt fin dag, nu är det "back to buisness" lunchrasten är slut!

18 Pumita:

Nu fick jag bekräftat att jag var ute på rätt spår... förutom på andra bilden. Förstod inte att det var terrakotta-armen fast jag har sett den själv. Konstigt att det ser så folktomt ut. När jag var där var det svårt att komma åt för att fotografera.



P.S. Bilden från Plattan (Bildligt talat) är faktiskt tagen en lördag vid lunchtid. Jag stod uppe på gatan och zoomade så mycket jag kunde och så klippte jag bort resten av folket för det såg inte så bra ut.

19 Erik "Semlan":

Pumita: Vi fick en tidig morgonvisning med guide innan allt folk kom stormande. Det var skönt att kunna se utställningen bekvämt och bra och guiden var jättebra. Det var orsaken till de folktomma tunnlarna och att vi kom åt och såg allt så bra.

Kommentera här: