Glömd

Visst är det lätt hänt, att något blir glömt? Ganska många på kontoret har fått flytta, byta våningsplan eller i alla fall flyttat till nytt rum. Varför? Det råder mycket delade meningar om varför. Som resultat har det fått att några snabbt boat in sitt nya rum, medans andra försöker arbeta med ouppackade lådor kring sig. Vår avdelning gjorde inga större flyttar i huset, men några små förändringar har det blivit. Hur som helst, till veckans tema glömd. Det händer ganska ofta att något blir glömt vid en flytt. Man kanske inte tänker på det på en gång, men så plötsligt inser du att något inte kom med i flytten. Men det kan också vara en flyttlåda vars innehåll man glömt sedan länge. En låda som står där bortglömd i källaren eller längst in i klädkammaren. Gör inte misstaget att öppna lådan och börja kolla innehållet. Du har ju inte saknat vad som finns där tills nu. Så släng allt det redan glömda i den där lådan! Men är man som jag en samlare, då öppnas lådan och sedan är jag ofta förlorad... finner saker som jag verkligen inte saknat och får för mig att jag kanske ska ha kvar prylarna. Kan vara bra att ha är en typisk underkategori bland det glömda, en svag anledning att spara. Jag kan erkänna att vid sporadiska större utrensningar så finns det mesta "kan vara bra att ha" kvar, oanvänt. Då kan jag i alla fall förmå mig att rensa och slänga ganska mycket. Fast snart börjar jag samla på mig nya "kan vara bra att ha"-saker i någon låda. En del klarar att rensa ur och slänga, jag är tyvärr mer spara/samla på mig typen.

                                 


Ännu inget som tillhör gruppen glömda, fast en del lådor har inte nått rätt adressat, rätt rum.

Ett bonusbidrag senare på onsdagen:


Just idag gjorde jag detta fynd vid en busshållplats. Jag är lite undrande, vem glömmer/tappar en "grytvante" vid busshållplatsen. Hur stressad var den personen?



Andra tolkningar hittar du här!
Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Jo visst är det så som du ordar här och jag som du är lite så där "nyfniken" av mig och hade oxså kollat in i kartongerna;) Härligt fyndigt inlägg och foto:)

Ha de fint o du glöm nu inte bort ...;)

2 Camilla "Lillagul":

Hm !

Det där känner jag igen , att man öppnar en bortglömd låda o blir förlorad :)

3 Annelie:

Hahahaha! Visst är det så! Fast jag är den andra typen. En gång när vi flyttade skulle maken gå ner och rensa i ett förråd med lådor, och bad mig följa med. Jag svarade: Jag har inte varit där nere på 3 år, där KAN inte finnas något jag behöver, släng!

4 Erik "Semlan":

Nu har jag lagt till ett nytt "bonusfoto". Kände att det måste få vara med. Det har inte de tre första som kommenterat sett.

Om det nu blir fler kommentarer? ;-)

5 ElStiffo:

Grillvanten är suverän!!

6 Annelie:

Hahahaha! Jag vet inte om man kan lära sig det, jag har nog alltid varit sån tror jag. Men försöka går ju, utmana sig själv är ju alltid spännande!

7 Mona:

Bonusbilden är kul! Ibland önskar man att grejorna kunde berätta sin historia.

8 Kerstin:

Haha, bonusbilden är toppen. Nog undrar man över historien om hur den kom dit.

Vet du, jag är precis likadan som du, sparar på alldeles för många saker. "Kan vara bra att ha" eller så är det "ett minne". Det finns nog lika många ursäkter som det finns saker man glömt att man har sparat.

Hur som helst så är det en bra tolkning av temat. :)

Ha en fin helg.

9 Anni:

Grillvanten var pricken över i!

Men flyttkartonger - ja, min man har några stående i vårt garage, lådor som han tagit med från jobbet när han bytt rum. Hur kul är det? Å andra sidan kastar jag inte sten i glashus, jag har minsann mina "glömda" samnlingar också... Men en dag så...

10 foto CHIP - Birgitta:

Ha ha jag känner igen mig lite samlare som jag är men numera försöker jag tygla mig ;)

Fin tolkning!

http://onsdagstema.blogspot.com/

Kommentera här: