Bara ett par reflektioner...

Reviderad torsdag, sen kväll, efter midnatt.


Känns alltid bra när zombies man möter inte hoppar på en, utan bara går förbi.

Precis när jag ska somna brukar jag förstå det oförklarliga. När jag vaknar på morgonen har jag glömt allt vad jag löst kvällen innan. Ibland känns det frustrerande, för det mesta är det bara skönt att veta att jag kan.

Ibland när man minst anar det så sker det, jag "träffar Lassie".


Men är det inte? Jo visst är det! Stilig på ett avslappnat sätt.

Kan man växa in i en kostym? Jag har slutat växa på längden. Numera växer jag mer ur kostymer.

Tidigare var ett aktiebrev något reellt. Numera är hela Börsen mest spekulation och aktiebrev inte alls lika beständigt! Kaosteorin tycker jag stämmer bra på börsen.

Är inte kattens nio liv lite underskattade?

Vem kom på "paltkoma"? Varför får jag, som är stockholmare, denna norrländska dåsighet?

Gå på vattnet kan vi alla, bara isen har lagt sig. Verkar kunna komma is tidigt i år. Snöade i onsdags, om så bara lite. Tidigt kom denna vinter! För lite snö för att bli trafikkaos... ;-)


Modellen finns i Kulturhuset, entréplanet.


Snart invigs Gallerian i Liljeholmen (den vita böjda triangeln), svårt fatta att de ska hinna. Husen i skogsbacken är inte med på denna modell. Kampen om Aspuddsbadet går vidare. Kolla in deras hemsida! Badet fick en helsida (sid 4) i gratistidningen City i måndags, bra att det skrivs om badet.

Erik

Kommentarer:

1 El Stiffo:

Vem är det då? Jag ser inte vem det är.

2 Erik:

Tommy Berggren! En av våra bästa skådespelare, numera regissör på Stadsteatern.

3 El Stiffo:

Ja-ja! Nu ser jag det också.Stilig, ja.

4 Bosse:

Den där modellbilden laddade jag ner direkt. Än en gång tänker jag att det borde finnas ett lämpligt övergångsställe mellan Liljeholmens centrum och Liljeholmskajen. Det nuvarande ligger för mycket vid sidan om.

Kommentera här: