Färgglatt!

Nu har jag suttit och skrivit och skrivit om och skrivit nytt igen. Arbetar från hemmet idag och behöver ett avbrott, det känns så. Tror jag jobbat klart för dagen snart, ska in på fjärrskrivbordet en stund också! 
Sinneskatten vill till detta Tema fredag se färgglada foton från deltagarna. Själv bjuder hon på en flaska Blossaglögg, årets smak clementin. Den är svår att hitta på Systemet, förstår inte varför? Kanske någon som vet? Men strunt i glöggen nu, mitt färgglada bidrag presenteras här under i ett lite långdraget foto, men det behövs.




När jag ändå höll på i förmiddags... så tog jag flera foton på olika slipsar jag har samlat på mig under åren. ;-) Finns även ganska många strikta, mer tråkiga "snaror" i garderoben. Men dessa är ganska färgglada eller hur?

Troligen helt andra bidrag till temat Färgglatt finns här.

Varför inte kolla in förra inlägget också? Ganska färgglatt där med!
Erik

Kommentarer:

1 Elisabeth:

Ja, vad kan man förvänta för färgglatt från en karl?

Jo slipsar! fick mig ett gott skratt, så fredagskvällen är räddad

2 VeckansDagar:

Du är i alla fall en modig karl med dessa slipsar i garderoben. Trevlig helg

3 Cecilia Artista:

Nej slipsar gillar jag inte. Men ska det vara slips så ska det förstås vara något roligt, färgglatt och lite avvikande!

4 carina:

Jag såg antikdeckarna i går tror jag det var, och de var hos någon som hade massor av slipsar som var värde en hel del.

Tänk om du sitter på en färgglad slipsskatt!

5 cat:

Det var en härlig samling slipsar får jag säga:)

6 Jah Hollis:

Oj, ännu fler slipsar. Och en med Homer Simpson på. :-)

Anledningen till att årets Blossa årgångsglögg inte finns på Systemet är att den inte lär hålla måttet enligt Systemets bedömning av glögg. På vilket vis vet jag inte, men man får antingen beställa den eller köpa den utomlands, för den platsar tydligen inte i det ordinarie sortimentet.

7 Mona:

En rolig och härlig samling färgglada slipsar. Slipsen med Homer Simpson är min favorit!

8 Fia:

Häftiga slipsar! Kan tänka mig att det kan kännas kul att använda Homer Simpson eller Snurre Sprätt om du känner dig busig någon dag, och pianoslipsen måste ju var perfekt på konsert!

9 Erik:

Tack för alla kommentarer, roligt hur pass olika tankarna går. :-) Själv ser jag slipsar som en av männens accessoarer, en av få. Lätt tycka att alla kvinnor har så många möjligheter till accessoarer, medan vi män har få. Utan att ljuga, jag gillar slipsar och tycker att varje karl ska kunna knyta en slipsknut (eller fler), men har heller inget mot t-shirt på sommaren. ;-) Fast jag gillar inte enfärgade, utan har gärna konsertmotiv och annat skoj på min t-shirt...

Man har det inte roligare än man gör det, eller hur? ;-)

Kommentera här: