Fredagsfärger - röd, blå och gul (även grön)

Dags igen för 

Denna vecka ska vi få med färgerna röd, blå, gul och för att få guldstjärna även grönt. För dem som känner mig lite så vet ni att jag är lite av en slipssamlare. Tycker det är skoj att variera "snaran" runt halsen och med tanke på veckans färgkvartett tyckte jag att det passar bra visa upp några av mina slipsar. :-)

Den italienska Disneyslipsen (nummer fyra från vänster) innehåller alla Fredagsfärgerna! Har ännu inte fått anledning använda kräftslipsen till vänster, den är relativt nyinköpt. Drakslipen i mitten tillhör en av mina absoluta favoriter.
Finns anledning att använda någon slips nu i helgen. Vanligen är det måndag till och med torsdag som är slipsdagar, fredagarna är oftast slipslösa.

Passar på att önska alla fototemadeltagare en riktigt skön helg!

Erik

Kommentarer:

1 Christina:

Vilka läckra slipsar!

en härlig kontrast till alla strikta varianter



2 Nukke:

Oj så vacker Drakslipsen !!! Passar bra med svart costym !

3 Jah Hollis:

Ja, det var en samling originella slipsar (och med de rätta färgerna). Själv är jag inte någon slipsman, men har bland annat en inköpt i Madrid, med små råttor på.

4 VeckansDagar:

Med tanke på den speciella person du är bör du läsa mitt inlägg: http://veckansdagar.blogspot.com/2009/11/vem-ar-du.html



PS - Häftiga slipsar

Kommentera här: