Fototriss - Så här ser det ut...

... där jag är idag!
Ja nu är det mitt i natten, men igår blev det en längre promenad längs Mälaren. Tre foton från den promenaden...
vi hade ett speciellt mål. :-)


foto ett: Klubbensborgs kafé, med trevlig omgivning.


foto två: Ung grönska på väg mot Klubbensborg.


Foto tre: Egenbakat från kafét, smakade gott i vårsolen.

Svårt välja bara tre foton från den sköna promenaden. (Så här mitt i natten bara dussinet som lämnat in.)

Ett äldre inlägg som handlar om samma plats finns här!


                              Får kika runt på andras bidrag i veckans FOTOTRISS
Erik

Kommentarer:

1 Randi:

Men så mysigt det ser ut!

Översta bilden blir min favvis - ser så underbart ut.

Blir nostalgisk när jag ser färjan.

2 lilalili:

Vilka härliga bilder! Den sista blir min favorit här hos dig..blir sugen och ska nu käka frukost efter min fotosafari ;)

Ha en skön söndag! Kramis

3 marie roxbro:

Här var det olika intryck...härlig bild den första men ögonfröjd den sista....själv kom jag ingenstans utan fick snällt vara hemma :-)....ha en bra söndag

4 cat:

Såg härligt och mysigt ut det där:) Nu är jag riktigt sugen på paj, undrar varför;)

5 Nukke:

Oj vilken härlig syn !

6 Ellas Inspiration:

Visst är det underbart med fika i vårsolen!!



Jag behöver lite hjälp i min triss idag...



Kram Karin

7 princexswe:

Å, vilka härliga och frestande vårbilder. Blir svårt att välja men det får nog bli pajerna. Härligt att kunna sitta ute och njuta av våren.

8 Dahlarna:

Vilket underbart fika & en härlig vårig miljö! Vi satt också ute & fikade igår med nya vänner & egenbakad hallon & blåbärspaj. Mums! Tyvärr var ju inte bären plockade i trädgården - men det hoppas vi på senare i sommar! .-) Ha en skön söndag!

9 Gunvor:

Underbara bilder! Sommar ser det ut som. Här är det inte så långt gånget.Men jag ska ut en sväng med kameran o kolla läget.Fikasugen blev jag av sista bilden.

10 Nollan:

Härligt våriga, nästan somriga bilder :) Sista blir min favorit, för vad är bättre en en fika i vårsolen!

11 jeanette:

Härliga bilder men jag tar ettan. Härligt att sitta med en fika och titta på den vackra utsikten.

12 Amanda:

SOMMAR, våren har fått gett vika. Som vanligt passerar våren fort. Dina bilder är härliga och det är grönt och varmt. Inbjudande och vackra foton. /Amanda

13 milla:

Jättehärliga bilder. Våren är ju helt underbar =) Trots att vi redan har sommar här i gbg.

14 Erika:

Första och sista bilden föll jag för som en fura. :)

Men också den i mitten är naturligtvis fin. Ögonen faller oftast på något som tilltalar mer än det andra. Finns mycket gott att stoppa i magen.

15 Hasse:

Morrn Erik.



Jag ser att våren har kommit till mina gamla hemtrakter.

Vad bra att ni fick ett par "slankebomber", är fiket beläget längst in vid Klubbensborg?

Då gick ni förbi Eolshäll, kanske, på min tid var det ett hem för "vanartiga gossar".

Ha de bra

Hasse

16 Mad World:

Jättefina vårbilder. Den sista måste bli favoriten.

17 eva b:

Charmigt ställe! Har jag missat. Ligger det långt i från stan?

18 Anna:

Ser verkligen härligt ut det där =)

19 Hedwig:

Mysiga bilder från dig, vill gärna delta på kaféet på översta bilden.

Du undrade över mina foton - det är en gammal fabrik, bomullsväveri, numera läckra bostäder. Blomman är en utblommad magnolia, står i Alt-taggen.

20 Caroline:

Härliga vårbilder, och fikat var ju inte fy skam heller! :)



/Caroline

21 Znogge:

Så gott det ser ut! Men min favorit blir din första bild. Jag gillar verkligen båten som syns bakom träden...

22 Erik:

Tack för kommentarerna, värmer gott :-) Tar man tunnelbanan så är det väl ungefär lika långt från Axelsberg eller Mälarhöjden och så ner mot vattnet. Trevligt område hela Klubbensborg, fiket har bara öppet på helgerna, men brukar köra varje dag under sommarlovet. Finns även en mindre camping, för långväga besökare. Lätt att bli sittande och njuta av vyerna och båttrafiken, men finns matigare pajer och goda smörgåsar om man vill ha mer än bara fikabröd. Ska fortsätta titta runt bland trissarna... kul att se vårens utbredning :-)

23 Della / Var Dag ett Äventyr:

Du det där ser riktigt vårlikt ut. Härligt! Och tänk att det är lika härligt varje år när det blir så här.

24 Anna:

Härliga vårbilder du bjuder på!



Din första bild blir min favorit. Havsutsikt, grönska och så lite fika :)



Ha en skön kväll!

Anna / Vita Stunder

25 Sladden:

Fina och härliga bilder.

Kaffebordet med ALLA läckerheter ser ljuvlig ut.

26 Gärdsmygen:

Härlig plats ser det ut att vara och jag hade gärna tagit den där fikan!:)

27 Valley Girl:

Oj-oj-oj! Vilket gofika på en härlig plats! Usch vad jag får hemlängtan, för vart hittar man en sån vacker plats här i CA??



Du har rätt, blommorna är nog mer lila/rosa än blå, men när man går ute ser det ljusblått ut?? Här kan du se närbild på en klocka, och visst är den lila! ;-) http://vardagsprat.wordpress.com/2009/05/02/manga-fina-bilder-blev-det-ikvall/

28 Mats:

Tänk så mycket man missar - hoppas vädret håller i sig!



Jag gillar mellanbilden - kvistarnas mystik...

29 Veronica:

Härliga bilder! Verkar som en trevlig promenad med ett trevligt mål :)

Jag gillar den första bilden, den har allt, natur, båt och folk. Kan knappast bli bättre :)

30 Bosse:

Mysigt. :-)

31 Anette:

Du har ju en "jätteträdgård" att njuta i. Ser härligt ut. Visst smakar allt lite bättre när man kan sitta ute. På sommaren äter vi ute så fort vädret tillåter och även om vi inte grillar. Grillat har vi gjort så mycket redan i år, så det är nästan att man har tröttnat. Fast det luktar ju så gott. Idag är det regn här så vi får väl äta inne! /Anette

32 Jah Hollis:

Det ser ut att ha varit en fin promenad. Och godsakerna från fiket ser ju så härliga ut. :-)

33 foto CHIP:

Jag väljer sista bilden - så mysigt att fika ute och nära vatten :)

Kommentera här: