Fototriss, något kärt, varmt och tryggt

Söndag och dags för veckans  
Helena är nybliven mamma och hon har fångat veckans tema med tre fina foton. Ger bra inspiration och får mig att le, små bebisar är så gulliga.

På sätt och vis kan jag få ihop det tredelade temat på ett foto, så jag börjar med det.


Foto 1. Tryggt. Min egen nalle, som snart fyller 50 år, symboliserar trygghet, men är också kär och varm. Så egentligen behövs inget mer... :-) Men nu är det ju en fototriss, så jag fortsätter med ett nytaget foto till.


Foto 2. Varmt. Lite i skydd av trädet, vår varma sol! Redan nära 25 grader varmt vid tiotiden på förmiddagen ute på balkongen. Blir en strålande Pingst, ska snart ut och njuta! Foten mår bättre... blir nog en promenad och fika. ;-)

För att avsluta trissen hämtar jag ett gammalt foto, som på sätt och vis knyter ihop det tredelade temat igen.


Foto 3. Kärt. Min dotter L (här ett år, med sitt eget trygga gosedjur, en åttbent hund som blev hennes favorit). L är varm och trygg och mig kär så som ens egna barn är. Så finns där ett kärt barn till och barnens moder (min sambo) och min egen moder, ja listan över kära blir lätt lång. (Se äldre inlägg för fint ungdomskort på min egen mamma!) De kära och nära behöver vi alla! Ibland blir de kära extra viktiga, kan ge oss styrka och mod och hjälpa oss över djupa vatten.


Olika tolkningar hittar du... 
Erik

Kommentarer:

1 Sladden:

Fina bilder. Gillar bäst den på solen, den är - strålande...

2 Inger Maryissa:

Men vilken gullige nalle...och kul att du har den kvar efter 50 år.

Roligt att ha kvar saker från barndomen.

Och så sött foto på din dotter med hennes gosedjur.

Ha en fin fortsatt dag i det underbara försommarvädret.

3 kadermo:

Bra tolkning och så många känslor. Tog även en titt på din mamma, så tidstypiskt med handskar och handväska. Kul.

4 Nukke:

Fin tolkning av temat. Nära människorna är viktiga men så är naturen också. Därför bild 2. är favorit och skuggan under träden är fin !

5 Alvis Wile:

Så är det.

6 NatureFootstep/Fotsteg i Rabatten:

fin serie av bilder på dagens tema. Det blir mycket nallar idag. :)

7 lilalili:

Vilka underbara bilder du har i din triss! Din nalle blir min favoritbild! For sentimental reason ;)

...och så är det så klart skönt å höra att du börjar ranta runt igen!

Ha en skön kväll! Kram

8 Syster Eva:

Rara bilder + rara ord = en fin fin fototriss!!!

Nallen vinner idag!



Hälsningar/Eva

9 Marie Carpe Diem:

Fin triss med en superfin "lilla" L som nu är "stora" L.

10 Lasseivomma:

Jättefin triss. Jag tycker nallen är jättecharmig, och dessutom väldigt fint fotograferad.

11 Majsan:

Tänk att nallar alltid tycks stå för trygghet.. Jag hade ingen nalle när jag var liten.. :( Din trisstolkning är härlig. Bilderna fantastiska.. :)

12 Pialotta:

Underbara bilder Erik. Men din gamla gosenalle får en extrapoäng av mig denna dag.. så välbehållen han är efter 50 år.. tänk du om vi människor oxså kunde behålla oss så rynkfria;-) Ha de gott/Pialotta

13 Fia:

Åh, vad rara bilder du har. Den slitna nallen är oemotståndlig och den söta flickan är underbar. Är det citron hon äter? Härlig bild på solen som letar sig fram i lövverket. Den finaste bilden är ändå den på din dotter. Hennes blick rakt in i kameran fungerar som rena ögonmagneten.

14 Barbro S:

Så du har också en nalle, min är modell hos mig med.

Gillar solen, den kan man aldrig få för mycket av.(jo visst, men ....ni förstår)

15 Whiskey:

Oj.. Den nallen har då hängt med länge!

16 Maria Berg:

Jag blev glad för din kommentar hos mig att du tycker jag vävde ihop bilderna bara med text och att du log då du såg nallen med chocklad koppen.



Solen är verkligen värmande och det är tryckt med nallebjörn och så älskar vi våra barn.

/MB

17 Jah Hollis:

Fina bilder. Och visst skulle den där gamla fina nallen kunna få symbolisera allt i temat.

Kommentera här: