Blandad information

Har jobbar hemmifrån idag och då tog jag en promenad i solen. :-)
I en fototriss med temat rutigt visade jag bland annat planteringsrutor, innan växtligheten tagit fart. Nilla skrev i sin kommentar att hon ville se hur det ser ut när det blommar.
Varsågod Nilla. ;-)

 


                                Det är dags för konsert i gräset igen.

                               
                                "En ljummen i gräset" har konsert igen, kanske läge för en OBE-träff?

Kanske någon som känner igen namnet Romeo Stodart? 

                                                          
 Han är en i gruppen the Magic Numbers och står framme till höger på detta foto.
Kan bli mycket publik på fredag, Romeo går inte upp på scen före kl 22...

Om nu detta program inte passar, det sker fler konserter, kolla på http://ljummen.com/2009/

En gröt som tillagas kvällen före, får stå till sig.
Molinogröt

6 torkade fikon
1/2 dl linfrö
1 dl russin
1/2 tsk salt
1 liter vatten
2 dl grahamsmjöl         (receptet är för fyra personer)

Grovhacka fikonen och lägg dem i en kastrull tillsammans med linfrö, russin, salt och vatten. Låt blandningen stå ca 12 timmar.
Koka upp innehållet i kastrullen och vispa ner mjölet. Låt gröten koka under lock på svag värme ca 10 minuter. Rör om då och då. Servera gröten varm, gärna med iskall mjölk.
Kan även vara en effektiv gröt mot förstoppning. Ibland kan grötfrukost vara riktigt gott!


En massa rosor!
Vi tog en fika i trädgårdsföreningens café, härlig miljö för en fika. Tyvärr en massa nötter i det mesta, trist när man som jag är nötallergiker! Tror jag har en rätt vanlig allergi, synd att utbudet var så nötfixerat! Det var ett klart minus!
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Very nice! Jag kunde ge mig den på att det var linfrö i gröten. Det enda jag kan kontra med på grötfronten är att experimentera vilt. Idag hade jag ingfära i. Det var gott.

2 Nilla:

Tack snälla du för att du visar mig de vackra rutorna i full blom. Det var skillnad mot förra gången, roligt att se. Den där gröten låter riktigt god. Ska nog ta och pröva den.

Trevlig sommar

3 Nilla:

Nu kan du få se Duvfamiljen och lite andra fåglar hos mig. Ha det gott.

Kommentera här: