Fototriss - rutigt

                     


Leta rutigt, många finns det, bara tre blir det!


Foto ett: Ett vackert innertak på en restaurang inne i city (nära Gallerian). En lokal som verkar ganska oförstörd av trender och designpåverkan. En skön lokal ungefär som Pelikan på Söder, tacksam över att några av dessa gamla, fina lokaler finns kvar. Dessa lokaler andas ett lugn som jag finner mycket behagligt. Vilsamt och inbjuder till trevliga samtal med egna sällskapet eller kanske med någon bordsgranne. Noterade att menyn innehöll flera klassiker, som wienerschnitzel och stekt salt sill. Inte dumt, inte dumt alls!


Foto två: Schackbräde på Aspuddens skolgård. Hoppas att pjäserna finns kvar (finns kanske i den låsta trälådan?), så att eleverna kan spela denna trevliga stora schackversion där man själv går runt på spelplan och flyttar pjäserna. Blir nog inget schackspel på ett tag, men basketplan bredvid kommer nog användas flitigt under sommarlovet.


Foto tre: Planteringsrutor nere i Vintervikens trädgårdscafé. Ett äldre foto från början av maj, nu syns knappt själva rutorna, då växtligheten tagit sig ordentligt sedan början på maj. Nu blommar det för fullt nere vid caféet! :-)

Inte så enkelt att välja tre rutiga foton... men ville få lite variation. Kanske blir det mer rutigt i senare inlägg?!
Solen skiner och en promenad i solen lockar. Får kolla in andra bloggares fotobidrag senare idag :-)
Önskar alla en skön söndag!


Rutiga bidrag finns här
Erik

Kommentarer:

1 Diana:

Hej hopp! Här halkade jag in genom Pyrobritts blogg. Och då vill man ju också lämna ett litet avtryck :)

Hoppas du haft en fin midsommar.

Tack för titten, och det var ett riktigt fint innertak det där. Ljuvligt!

Ha det gott!

Kram Di

2 sara:

vilken härlig blogg du har :D!

3 Megera:

Här hade du fått till det med olika sorters rutor. Tjusigt tak som passar kristallkronan.

4 susanne lindén:

Härliga bilder på rutigt tema! Eftersom jag gillar planteringar så får planteringsrutorna min röst.

Ha det gott!

5 Gunvor:

Jag gillar det fina innertaket och den rutiga gårdsplanen med chackrutorna jättemycket.

6 Nukke:

Minsann fins det rutigt in i huset också.Fina olika bilder du har !!!!!

7 Sladden:

Fina bildrutor. Gillar 1:an.

8 Mitt i Fågelsången:

Gillar taket! Som du säger, det är inte ofta man stöter på gamla oförstörda lokaler på detta sätt!

9 Cecilia Artista:

Vilka trevliga bilder du visar på dagens triss! Jag gillar alla tre!

10 cat:

Vilket kanonfint innertak. Den bilden blir min favorit:)

11 Amanda:

Fin triss! Vilken variation, jag brukar inte välja ett foto. Taket är något jag blev svag för direkt, så jag måste medge att jag gillar det väldigt mycket. /Amanda

12 marie roxbro:

Härliga bilder...gillar stenplattorna....

13 Nilla:

Fin triss, taket är väldigt vackert. Undrar ju hur planteringsrutorna ser ut nu? Du kanske kan visa det en annan gång :-)

14 Anonym:

Klar favorit, bild nr 1, så vackert tak!

15 Blomman:

Klar favorit, nr1,så vackert tak =)

16 Fia:

Det var tre bra tolkningar på temat. Jag tycker att taket var oerhört vackert, så den bilden får min röst. Jag gillar restauranger med atmosfär.

17 NatureFootstep:

ditt tak är klart favoriten idag även om planteringsrutan inte ligger långt efter :)

18 Pialotta:

Gillar det fina restaurangtaket så väl som de gråvita plattorna på gatan:-) Tänk du måste ha haft ett göre för att ta bilden på taket.. det gäller att inte ha nackspärr;-) Ha de gott Erik/Pialotta

19 Ninni:

Vilket vackert tak! Den bilden gillar jag men också schackbrädet. Så snyggt! Bra tolkning som inte alls spretar som du uttrycker det:)

Må så gott!

20 Jah Hollis:

Snygga temabilder alla tre, men kanske mest innertaket i restaurangen.

21 Famos/Menageriet:

Kul att få se lite Stockholmsmiljöer i Dina rutor!

Det är ju dessutom många fler rutor än De Du visar. Taket ser ju ut att vara inrutat också. Den bilden gillar jag bäst med sina blå-vita färger!

Huset bredvid schackspelet har ju många fönsterrutor dessutom.

Vintervikens växthus har ju rutor i mängd också.

Ha en skön vecka i solen!

Kommentera här: