Har fått två utmärkelser, tack så mycket!

Bara så där, så fick jag två utmärkelser förra veckan. Jättekul, värmer gott i vinterkylan!
Tyvärr har det kommit saker emellan, så dessa fina utmärkelser har blivit liggande... vilket jag är den första att beklaga.
Ibland går dagarna snabbt förbi... hoppas inte Fia och/eller Pysen73 är sura?
Ärligt så kom det en massa kommentarer på Fototriss och OO och petade undan inlägget från min arkivlista. Hamnade på nästa sida... lätt att glömma bort då.

Det är så trevliga att få utmärkelser!
Roligt att det finns andra bloggare som uppskattar inläggen jag publicerar här i bloggen.
Förra torsdagen fick jag en utmärkelse från Fia (neverkeso) som skrev:



"Erik som har så stor variation på sina inlägg, så det är alltid lika spännande att titta in där", skrev Fia

Tack för det Fia, det värmer!

Men inte nog med detta, även Pysen73 (Livet på citronodlingen) gav mig också en utmärkelse



så här tycker Pysen:
Erik - För att han ofta bjuder på nostalgi-bilder, musik man aldrig lyssnat på, intressanta funderingar och många goda skratt :o)


foto taget under söndagspromenaden den 1 februari från Sjöberget. Isen ligger över delar av Mälaren. Jagade bra bilder till senaste Fototrissen den här togs men valdes bort i trissen.

Tack, tack för de fina orden!
Själv ska jag utöver länka tillbaka till utmärkelsegiverskorna (redan fixat!), välja ut fem bloggare som jag vill ge utmärkelsen vidare till. Min utmaning (som också kom från Pysen73) nappade inte alla på, tydligen svårt räkna till sex?!
Det är inte lätt, för det finns flera/många bloggar som jag tycker om att besöka. Vän av ordning tycker kanske att jag ska rada upp tio olika bloggar (nu när jag har två utmärkelser) men det kan bli jobbigt och risk att detta inlägg aldrig ser bloggens ljus.... räcker gott med förseningen ;-)
Men innan jag börjar lista, så dels har jag gett några bloggar utmärkelser redan och dels så vill jag inte tjata på i en jättelång lista och trötta ut er bloggare.
När jag kommenterar och tycker i din blogg, det är bevis på att jag bryr mig, gillar bloggen! Vilket innebär att ni kan ta åt er av utmärkelserna (om ni vill)

Men några vill jag speciellt länka till, roliga och kreativa bloggare jag besöker.
Bloggarna som får "Kreativ blogger award" är utan inbördes ordning följande:

PyroBritt

Ullas blogg

Baronessan

Camillas foto

Soffie69

Bara tjejer den här gången! Ganska olika bloggar, däri ligger tjusningen. En hel del humor och mycket värme! Personligen är jag väldigt trött på både inrednings- och modebloggar. Det är för mycket "kolla vilken fin (dyr) sak jag skaffat", ha, ha, köpa, köpa. Kanske bra i dessa "dåliga tider", men världen består av så mycket mer än bara shopping. Visst är det kul med en ny cd eller en skön vårkavaj (som får vila i garberoben ett tag till). Men livet består av så mycket mer, närhet och kärlek, kamratskap och upptäckarglädje! Även runt husknuten går det att upptäcka något nytt :-)
Dessa fem bloggar har charm och värme och även humor. Skratt är så skönt! Att få skratta tycker jag ska skrivas in i FN:s mänskliga rättigheter. Det finns saker som viktigare är, visst. Men skratt behövs och nyfikenhet och upptäckarglädje!
Så missa inte chansen att göra just det nu under veckoslutet, upptäck och skratta åt de nya upptäckterna!


stelnat vatten på Sjöberget (senaste soltisdagen ;-)

Kanske dags kolla in Fredagsfärger och Fredagsfoto... behöver lite mat i magen först..!?

Så måste jag sikta på att bli frisk, fri från förkylning och feber! Vädret där ute hjälper ju inte till, snöslask, trist.
Feberfri, annars blir det inget Tekniska museet besök nu i helgen...
Oj, så var det en utmaning också, ja, ja men utmaningen får nog vänta lite. Tur jag inte jobbar idag ;-)

Ännu en gång tack till bloggvännerna Fia och Pysen!
Erik

Kommentarer:

1 britten:

tack snälla söta rara du för utmärkelsen...jag blir så glad så jag skrattar högt och hjärtligt ...och jag ska säg att jaghåller med dig..är också väldigt trött på " titta här va fint...köp köp...även om jag tycker om både mode och inredning...jag försöker hålla min blogg personlig men försöker också att inte bli alltför privat...ibland tycker jag att jag lyckas och ibland känns det som misslyckandet..precis som livet....till veckan drar vi båda upp till gården för att ta reda på den halvmeter snö som kommit där...jag längtar , ochhoppas kunna bjuda på nån fin bild då..kram min vän..tack...och ha även du en fin helg...

2 Pysen73:

haha, det hade jag faktiskt glömt bort redan :o) Det känns som att minnet krymper i takt med att magen växer..?? Kan det vara så?

Hoppas du blir frisk så att du orkar gå till tekniska museet!

3 Ninni:

Grattis till dem! Du är verkligen värd dem!Jag håller med både Pysen och Fia i allt de skriver.

Krya på dig! Så att du kommer iväg på Tekniska museet...det vore nog en utställning som skulle passa herrn i det här huset också...

Men han ska få gå på en fotoutställning med mig istället. Kanske lika roligt det;)

Må så gott!

4 soffies:

ÅÅÅ va glad jag blir tack så jättemycket å grattis till dina fina nomineringar,

ha nu en toppenkväll

5 Ulla:

Godmorgon! Tack snälla rara du för utmärkelsen!!! Det värmer i själ och hjärta. Ha en go lördag

6 Camilla:

Tack snälla!

Önskar dig en skön helg

Camilla

Kommentera här: