Veckans fönster 44 - Speglat

Nu blev det lite spegling redan i förra veckans fönsterfoto. Men jag väljer ett nytt foto på ett äldre fönster där det var just speglingen jag ville få fram när jag tog fotot. Äldre glasrutor är ju inte riktigt plana, vilket ger sköna effekter i speglingen. Ungefär som ett konvext bilglas som Susanne själv visar upp på bloggen (får spegelbilden av huset att krumbukta).
 
Susanne publicerar många inspirerande foton på sin blogg. Även om du inte bryr dig om just fönsterfoto kan ett besök berika. Speciellt om du gillar att fotografera själv. Även Helena (som håller i Fototriss) har sköna foton på sin blogg. Två tjejer som är värda besök, klicka på namnen så kommer du till deras bloggar.

Men tillbaka till veckans fönster!




Fler speglingar här,
Erik

Kommentarer:

1 Tinkerbell:

Det var ett vackert fönster med många speglingar i ...dessutom bjuder det på ett extra fönster!!!

Underfundigt är det!!!

2 Susanne:

Åh, jag rodnar ju när jag läser här. Tack för omnämnandet!



Haha, jag ser även fotografen i spegelbilden på ditt foto, halvt skymd av gardinen. Och ja, rutorna ser gamla ut, eller rättare sagt, de är tillverkade på gammalt vis.

3 Erik:

Tack för de positiva kommentarerna, de värmer!

4 Jah Hollis:

Snygg bild! Foton med speglingar i fönster och annat är ju en hel fotogenre. Det syns på variationen på detta tema. Och jag instämmer när det gäller Susannes och Helenas bilder.

5 vivan:

Du bjuder på 2 fönster, och vackrat tyllgardiner!

Och spegling är det!

Kramen!

6 Helena/Bildbloggerian:

Vad glad jag blir över dina ord här, tack!



Vackert fönster du bjuder på här, fint med den röda pelargonen i fönstret!

Kommentera här: