Veckans port nr 6 - "en liten port"

Dags för Hedwigs tema "Veckans port". Varje vecka väljer hon ut en deltagare vars port hon gillar extra mycket, det är skoj (men hennes val brukar inte vara samma som min favorit...).
Denna vecka vill Hedwig att vi ska leta upp en liten port/dörr.
Mitt val föll på denna lite udda entré in till ett hus på Söder. Stora nivåskillnader ger en port mitt på husfasaden. 



Det kanske kan anas av broräcket, att själva porten nog inte är mer än en och en halv meter hög. Kanske mer för barn, då vuxna får böja på nacken för att ta sig in under "portkarmen". (Finns annan fullvuxen entré till huset, kanske ska tilläggas.)


Andra små portar finner du här!
Erik

Kommentarer:

1 Hedwig:

Det var en kul liten entré ....

Denna vecka blir svårt att välja favoritport. Jag väljer ju med hjärtat, inte utifrån kvalitet. Och väldigt spontant när jag väl sitter där och tittar igenom alla på en gång.

2 Erik:

Tack för din kommentar Hedwig. Att låta hjärtat styra låter ju bra. :-) "Låt hjärtat va' me', allt du gör beror på de", sjöng några glada göteborgare i tv:n för en massa år sedan. Fortsätt med det, själv tänker jag nog mer fotografiskt (så gott jag kan) när jag gör mitt val. Tror jag ska börja publicera min favorit (och nämna ditt "hjärt"-val), fast då kanske ej valda blir ledsna? Vi får se...

Kommentera här: