Kommentarer:

1 annette:

Bilden talar helt för sig själv, men jag tror mej veta vad jag skulle säga i det ögonblicket;)



Ha en bra dag!



annette

2 Pysen73:

Hoppsan! :)

3 akson:

Ooopps! Så kan det gå.



Min första tanke var att precis det kan hända om man inte använder cykelhjälm då man cyklar. Skallbenet är skört på samma sätt som äggskalet!

4 Marie Carpe Diem:

Oooops, men tänk ändå............vilket vackert mönster som bildades. En sol är det ju :-)

5 Nettan:

Otur kan man säga!

Ha det så gott // Nettan

6 Mimo:

Aj, aj!

Ett hönsägg tappat av en människa, eller en annan typ av fågelägg som råkat ut för en olycka?

7 Henry:

Skört skal och hårt underlag!

8 Caroline:

Hoppsan, ägget kraschade i marken!



/Caroline

9 Amanda:

Hemma på våran gård i stan finns det sopptunnor. Citat: "Stina i saltkråkan" /Amanda

10 Ninni/fotografia:

Men vilket snyggt mönster!!

11 ElStiffo:

Helt off; har snabblyssnat på The Decemberists. Det är mycket bra tycker jag. Jag gick hem och somnade framför tv:n 2 timmar , sen gick jag upp o borstade tänderna o la mig o sov 8 timmar till. (det är inte som förr...)

12 Ulrica:

Ooops - så det kan gå! Men en vacker naturlig tavla blev det ju trots allt.

13 Photos by Storm:

Hoppsan, din bild talar för sig själv. Är du som tappat det?/Lis

14 Mia:

Tappat, eller släppt? Tappa ägg när man kameran i fickan och dessutom komma på att fotografera eländet... Tja, kanske kunde hänt mig... :-)



Ett annorlunda men kul fotografi blev det.

15 Petra C:

Det får vara hur arrangerat som helst, jag gillar det. Härligt mönster det blev.

16 Erik:

Tack för alla kommentarer :-) Detta fågelägg kunde jag inte "rädda" (till skillnad från humlan). Sjöfågel och en hel del kajor och skator i trakten. Antagligen en sådan som försökt tjuva måsägg eller annat ännu ej kläckt ägg. Ganska litet ägg (kolla gruskornen!) med tunt skal (tunnare än hönsägg i alla fall). Så nej, inget arrangerat alls. Funnet på promenadvägen vid Mälaren, på väg ut till café Lyran, så det så! :-)

Håller med om fint mönster, om man så kallar "splatt"-stänket...

17 Amanda:

Hej :)

vilken fin blogg du har :)varför inte vara med i min fototävling på www.photoher.blogg.se ?! :) det skulle vara roligt för både dig och mig! Lyckaa till :)Skynda, för den avslutas 5 maj :)

Kommentera här: