Visby ringmur

Varför denna teckning just nu? Förklaring under bilden.



Gjorde denna teckning medan jag väntade på resten av familjen. De åkte runt i ett sådant där fånigt
"Skansen-tåg" och medan de åkte runt och snabbsåg Visby så satt jag och fick ner lite Visby i min
anteckningsbok (detta är ett mittuppslag i boken, därför de två häftklamrarna mitt i bilden).
På så vis blev alla nöjda.
Anledningen till publiceringen just nu är Christer Magister, som tagit kort på muren lite längre åt vänster.
Tyckte det var lite skoj...
Visby, ja hela Gotland är skoj! (Utom möjligen det där fåniga tåget...)
Så annorlunda miljöer. En i mina öron härlig dialekt (även om den kan vara svårtydd, men det är en annan
historia) och otroligt nog (med tanke på sommarturismen) går det att finna platser där man kan vara för sig själv.
I Kneipbyn (mycket av Pippi, eftersom huset från den gamla tv-serien finns där)
finns även ett sockerdricka-träd, ja jag vill nämna det, med tanke på äldre inlägg (hi, hi!).
Erik

Kommentarer:

1 Fröken Svår:

Mors!



Tack för titten. Koontz är min favorit författare och Odd Thomas har börjat väldigt bra, lite annorlunda stil för att vara han.



Fin bild på ringmuren!!



Ha det gott

2 Ulla:

Jag älskar Gotland. När sonen var yngre tillbringade vi ett par somrar där. Det kändes som om man befann sig utomlands.

3 Lady Stalker:

Vilken konstnär du är! Jag har inte varit på Gotland sedan ungdomen ... men minns att det var mycket vackert, och mycket riktigt: "som utomlands".

4 Fia:

Jag tycker att Gotland är fantastiskt! Vacker natur, häftig kultur och många soltimmar om året. Fin bild du har tecknat!

5 Inger Maryissa:

Som jag skrivit förut du tecknar otroligt bra.

Själv har jag aldrig varit på Gotland, men nog skulle det vara kul att åka dit.

Det finns säkert mycket intressant att titta på där och det ska vara mycket fint.



6 ElStiffo:

Din teckning av ringmuren är underbar och sagoaktig tycker jag.Precis på gränsen mellan realism och något annat. Det är det som gör den så bra.

7 Erika:

Den här teckningen du gjort är enastående fin. Välgjord och väldigt vackert utformad.



Önskar dig en solig fin helg!

8 Bosse67:

Jag förenar mig med dina övriga beundrare. Om jag inte minns fel så har jag en STOR kopia på din fina teckning - i formatet 100x70 cm. Den borde du se till att få utskriven hos något proffslabb. Kanske på ett papper som tillåter dig att färglägga i efterhand, som en liten variant, menar jag. Originalet står naturligtvis för sig självt utan ytterligare färger, bara en liten tanke som dök upp i min skalle.

9 Christer:

Tjusigt!



En annan sak som inte var skoj på Gotland var att åka hela den där (visserligen fina) kustvägen ner till gubben i söder på tom mage! Det fanns ju försjutton ingen mat att få tag på! När vi kom fram hade 2000 tyska turister precis ställt sig i kö i restaurangen, så vi slängde en blick på stenen och kastade oss in i bilen igen. Efter kanske en timme hittade vi en Ica-butik och slängde i oss en grillad kyckling, potatissallad och en påse chips, sittande på en gräsplätt vid parkeringen. Det var bland det godaste jag någonsin ätit!



Ha en bra helg!

10 Erik:

Oj, men, så pass många kommentarer! Tack!

Ja både ni trogna besökare och några nyare, tack för kul kommentarer.

Jaha, så Odd Thomas duger i alla fall i början. Kanske något att läsa ute i sommarstugan. Tack för besöket och välkommen åter (ska kika in och leta reda på vad du tycker när hela boken är läst).

Ja, denna teckning blev lite extra, så jag ska nog fundera på vad du skrev Bosse. Skulle vara rätt skoj att kunna hänga den på väggen...

Tack Erika, hoppas solen kommer att skina över dina kvarter också ;-)

Tack Ode, ja kanske är den lite sagoaktig, fast jag har inte själv tänkt i de banorna.

Och till dig Inger kan jag verkligen rekommendera ett besök! Har du möjlighet så varför inte välja våren och kanske ta dig ut på Stora o Lilla Karlsö, där finns ett rikt fågelliv och söta små blommor och växter. Det går att bo på ett vandrarhem på stora ön, vill jag minnas.

Du skrivande Lady, kanske dags för ett återbesök, med dina tre små grisar, hi, hi ;-)

Ulla och Fia, jag håller med om att Gotland är ett annat land, saffranspannkaka och Guteglass gör tillvaron extra trivsam.

Det var en skojig historia Christer... inte lätt att överlista busslasser med tyskar! Tyskar är Europas svar på amerikanare (anser jag). De hörs och de märks var de visar sig, nästan som gräshoppssvärmar drar de fram ;-)

11 Plogflickan:

Vilka fina teckningar, medeltida insperation...Ha en fin fredag!

12 Anna:

Vad duktig du är!



Har du gjort något mer av din talang?



För några år sedan semestrade jag i Visby. Alldeles ensam. Men Gamla Visby förtrollade mig. På dagarna vandrade jag och på kvällarna drack jag cider, tittade på folk och funderade på livets små klurigheter.

Jag minns ett litet café med omaka stolar, omaka bord, konst på väggarna, morotskaka och jazz. Där köpte jag en skiva med Edith Piaff.



Kram

Anna

13 LILLATRYCKERIET:

UNDRAR OM VI FÅR ANVÄNDA DIN TECKNING TILL TSHIRT



M.V.H BO LICKANDER GOTLAND

14 Erik Semlan:

Jag har skickat mejl till dig Bo. :-)

Vill veta lite mer av dig angående t-shirt.

Kommentera här: