Ätbart


Varför inte? Kan vara med i ett annat fototema.

Lite gott att äta. En trerätters kan passa till Fototriss när det ska vara något ätbart. :-)

 
Kanske börja med ett par crepes. ta en fylld med stuvade kantareller och även en med egen tonfiskröra med lite hackad chili.
 
 
Det var förrätten det. Så över till huvudrätten.
 
 
 
Friterade räkor, ris och lite sallad till i orientalisk stil, med ljuvlig salladslök och vattenkrasse med lite lime och chili.
 
 
 
Avslutar med något gott till espressokaffet.
 
 
Bakelser från konditori Gateau. Ibland kan det vara skönt med "lyxigt köpebröd".
 
 
Jodå jag vet och visst kan jag fixa ihop någon god efterrätt. Men denna gång blev det andra som gjorde efterrätten. Väldigt goda, den rosa i mitten var fräscht fruktig och chokladbakelsen med "chokladböjen" delikat både i smak och uppenbarelse.
 
Espresso brygger vi själva, bra när man kan variera kaffestyrkan lite.
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Life of Johanna:

Mums så gott!

2 Life of Johanna:

Eller hur! :)

Nej det är jordgubbssmak på den sista, sjukt god var den :)

Svar: Det kan jag tro! Moussetårtor är verkligen goda! Även bakelser. :-)
Erik Kling

3 Caroline:

Ser gott ut!

4 Åke:

Jag provar mer än gärna alla tre, ser gott ut! Fint trissat!

5 Hanna:

Oj så gott det där såg ut då. Sitter här efter midnatt och funderar på om jag ska ta en macka innan jag lägger mig, dina bilder avgjorde det hela ;-)

6 Anni:

En vecka senare tittar jag in och knycker chokladtutten om den finns kvar. Mums!

Kommentera här: