Skyltdags

 
 
 
En takskylt som kanske också blir putsad och extra fin nu när museet renoveras från topp till tå.
 

Nu i dagarna har en ny utställning öppnat på Konstakademien i Stockholm. Det är Nationalmuseums tillfälliga utställningslokal på Fredsgatan 12, nu när museet restaureras och byggs om och det under tiden är stängt ute på Blasieholmen.
Under hela sommaren visas "Highlights. Kända och okända mästerverk från Nationalmuseum."
Till exempel kan man under rubriken Selfies–Nu & Då möts äldre porträtt och bilder från vår egen tid i en diskussion om självbild och identitet.
Säkert en intressant vinkling på porträttmålandet. ;-)
 
 
 
Visar även en "herr Gårman" som hamnar redigt på sned, också en skylt.
 
Skyltsöndag är ett fritt, otvunget fototema som Pumita var med och startade. Själv är hon på någon semesterresa just nu, men temat tycker jag kan fortsätta. Pumita måste ju inte vara med eftersom det inte är någon som, så att säga, håller i temat.
 
Har du hittat mig och detta inlägg, så varför inte själv börja lägga in egna blogginlägg som "Skyltsöndag"? Skyltar är roligt att leta efter och tacksamma motiv.
 
 
Uppdatering: Fel av mig, Pumita är tillbaka och har ett eget bidrag till Skyltsöndag här!
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Tittuut... Jag är hemma igen! :D
Lite tilltuffsad men utvilad och nöjd, precis som det ska vara. Kul att du håller ställningarna och skyltar! Ett riktigt fint foto på Nationalmuseet som jag hoppas öppnar snart, det är ju lääänge sedan de stängde. På Fredsgatan har jag inte varit men säkerligen värt ett besök det med.
Vad är det för ligister som har kört på Herr Gårman? Inte du väl... för att få en bonusbild, hoppas jag! ;)

2 BP:

Japp, jag har också skyltat idag. Undrar - precis som Pumita - vem som kört på herr Gårman. Honom ser man ju ganska ofta i denna position, men jag har aldrig sett en påkörd fru Gårman... än.

3 Klimakteriehäxan:

Herr Gårman är naturligtvis lite på örat. Tröstade sig kanske med ett extra glas när han kom på att vanliga Nationalmuseum är stängt? Om jag förstått saken rätt tar det flera år innan det öppnar igen.

4 Hanna:

Snyggt fångat där på toppen av Nationalmuseum, blir spännande att se vad det kommer att bli för resultat av rustningen, det kommer väl ta sin tid. Herr Gårman är säkert trött, han behöver ta en paus från allt promenerande, därav den krokiga skylten ;-)

5 Marit Johansson:

oppps... är han lite onykter Herr Gårman :)

Kommentera här: