i luften, mer

 
Varför inte? Vi tar en triss till, med varierande bilder och även denna gång utan fåglar.
(Min första fototriss "i luften" har du här om du missat den!)
Så här följer mer foton på temat "i luften".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det sista fotot får mig att minnas en konsert i Globen och en brottarhit som Phil Collins började hela sin solokarriär med, nämligen "In the air tonight".
 
 
 
 
En makalös låt i en skön version där Phil Collins själv kommer loss på trummorna. Videoklippet är just från hans "First final farewell tour" som han även kom förbi Globen och spelade och sjöng. Det blev en del extra trummande under hans konsert, men så är han ju också batterist i gruppen Genesis (även gruppens huvudsakliga sångare under många år) och har även trummat i jazzrockgruppen Brand X.
 
 
Behövs väl knappast någon förklaring till mina foton?
Men du kanske undrar över någon bild så jag lägger ut texten lite.
Foto ett visar på cirkustältet som Brazil Jack använder med sina flaggor högst upp. De slog upp sitt cirkustält i utkanten av Tantolunden, nära Hornstull på Södermalm i Stockholm.
Andra fotot visar på två cyklar som har sina hjul i luften. Fångade dem på bild under en av många fotopromenader i huvudstaden.
Så den smått magiska kvällshimlen på tredje fotot och det fotot är taget i Örebro sent en sommarkväll efter en lång dag med både marknad i staden och kul musikunderhållning på Stora torget,
 
Så blir min andra trissvariant, vem vet kanske kommer det en till?
 

 
 
Erik

Kommentarer:

1 Berit E i Kasperian:

Kan du så kan jag, tänkte jag. Dvs göra ännu en triss. Blev min andra överhuvudtaget.
Så fina dina bilder är! Cykelbilden är ju särskilt fyndig. :)
Och så har jag lyssnat på videoklippet - flera gånger. Håller med, helt magiskt.

2 Freja:

I luften var ett kul tema som det går att göra mycket av, du lyckades bra även med din andra triss!

3 Hanna:

Alltså parkerade cyklar verkar kunna böjas och bändas i alla de möjliga former, det måste finnas några riktigt uttråkade människor därute på gatorna som jonglerar med cyklar eller nåt. Så klart att den vackra kvällshimlen är över Örebro, var skulle den annars vara ;-P

4 Hanna:

Glömde ju nämna Phil Collins, han är kanonbra! Den första skivan jag ägde med honom var "...But seriously" Den spelades om och om igen.

5 Nett:

Härligt, den sista bilden där.. Jag som älskar allt som har med sol och himmel att göra :) Hoppas att du får en underbar Onsdag!

6 Marit Johansson:

Den låten är grym, en riktigt bra artist!
Jo vi har haft det fint på Gotland men imorgon bär det av hemåt... tack för snälla ord om min bild :)

7 Åke:

Tack Erik för din fina komentar om mina trissar! Kul att jag kunde insperera dig att göra en till :) Och ett mycket bra inlägg du visar upp! Sedan vill jag berömma din artist. Artister som gör live låtar bättre än orginal och uppträder så där lysande är kungar på scenen! En mycket sevärd och suverän låt av en bra artist! Att Phil är bra det viste jag, men så bra... Härlig triss till snygga bilder, jag tycker din komentar inte behövdes om bilderna jag läste dem redan ;)

Kommentera här: