Bevingad

 
 
 
Två duvor, tror den ena, den som putsar sig är honan och den kåta hanen gör sig redo för en ny attack.
 
Dessa två duvor utförde som en slags utdragen dans där på lyktstolpen.
Mycket kutter, helt klart ville hanen mer än honan eller gjorde hon sig bara lite svårflörtad? Efter varje försök till närmande började hon putsa sina fjädrar lite innan hanen försökte komma till igen.
De höll på en bra stund där på stolpen, jag kände mig nästan som en peeping Tom (smygtittare) där jag stod och betraktade dansen/akten lite från ovan. Onekligen en ovanlig vinkel.
Hur som helst, till slut tröttnade honan och flög iväg. Inte utan att jag började nynna på den gamla slagdängan "Två små fåglar på en gren...", undrar vem som skrev den gamla låten?
 
(A couple of doves on a lamp post, they made a sort of dance. One of them tried to impress on the other one. Guess that was the male and he seemed horny. After some time the female flew away.)
 
 
Lite längtansfullt bevingad kanske?
 
 
Vill ta med något annat bevingat också, bevingat och bearbetat och klart längtansfullt.
 
 
 
 
 
• Kategori: onsdagstemaTaggar: Outdoor Wednesday, Stockholm, a southern daydreamer; • Kommentarer (13)
Erik

Kommentarer:

1 Stare Ström:

Det räcker så väl med de duvor vi har så det är bra att honan håller på sig!

En varan beter sig lite som en krokodil i ätandet. Den sliter loss stycken. Det är väl därför matsmältningen tar så lång tid. Allt kommer med.

2 Eva Trillian:

Klassiskt "visstärjagvacker"-beteende som inte den kåte herren förstod sig på ... vad man kan säga :)

3 Violen på Brandholmen:

Ingen större framgång där inte!

4 Cecilia Artista:

Ibland blir det ett misslyckande!

5 Marja:

Så snopet att honan flög iväg. ;) Flygplanet är fantastiskt... strävar uppåt i det blå. :)

6 Hanna:

Duvor är råttor med vingar enligt mig, jag avskyr dem. De borde hindras från att häcka på våren, kan inte riktigt se vad de fyller för funktion i naturen. Kan dock som du tycka att det är intressant att se själva uppvaktandet, att se hur det går till i fåglarnas värld. Just nu är det dock måsarna som jäklas med allt och alla med sitt skrikande, önskar att jag hade en hagelbössa...

7 Anitas Malta:

Hahaha.... Hanna är då bara för härlig i sin kommentar !! ..och jag kan faktiskt bara hålla med :-)
Nä, sätt dig i det där planet istället och flyg hit. Här finns massor av värme, kultur och roliga äventyr. Fast jag vet, du är Stockholmare uti fingerspetsarna och vill nog inte missa sommarens alla evenemang. Ha en skön fortsatt onsdag i "värmen" ;-) Ser att ni har fint väder att vänta till helgen :-)

8 Arja:

Halloj!
Snyggt foto och duvor, måsar och skator gillar verkligen också deras uppvaktning mot respektive kön hihi. Men inte just utanför mitt sovrumsfönster, som tur gillar inte katten detta heller utan jagar iväg dom!

9 Lottisen:

Jag tyckor duvorna är söta, gillar flygplanet också med den härliga blå bakgrunden!

10 Freja:

Du hade större tur med fåglar äm vad jag hade. De flydde bara jag kom i närheten idag. Inga duvor såg jag dock, de brukar ju vara lite coolare runt människor...

11 Beppan:

Spännande tilldragelse där på lyktstolpen!
Inte är det alltid som trägen vinner!

12 llh:

Hehe. Om du valde mina gårdagsfåglar så valde jag ditt flygplan. Vi har verkligen lyckats få till likartade motiv, kul :)
Kul också med dina totalt olika perspektiv. Först extremt mycket från ovan sedan långt underifrån. Det blev en rolig kontrast.

13 Anita A:

"Flygbild" på kuttrande duvor, men någon parningsakt blev det tydligen inte. Din position ger bilden en intressant vinkel.

Kommentera här: