Utforska

 
 
 
Du kan se att de renoverar stora tornet på domkyrkan S:ta Maria i bakgrunden.
 
 
På Stora torget finns det en hel del torgstånd att utforska om man gillar den typen av sysselsättning.
Lite lustigt att inte så många av säljarna bland stånden på torget verkar ha öbornas typiska dialekt.
 
Det finns många små gator och prång att utforska i den gamla medeltida Hansestaden. Om du är lite historiskt intresserad kan det vara både intressant och lite spännande att vandra runt innanför ringmuren i Visby.
Finns också en del fotografiska motiv i staden... som jag inte ska plåga dig med i detta inlägg. ;-)
 
 
 
Ett annat foto från samma torg, men åt annat håll än det första.
 
 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 paula i pörtet:

Hej, nu är det många långa år sedan jag besökte Visby, tyvärr, däremot finns torghandel lite varstans. Jag har dock slutat utforska utbudet för jag har inhandlat så mycket, framför allt klädespersedlar som spruckit i sömmarna i första tvätten. Och vart går man då och klagar? Knallarna har dragit vidare...o där står man med långnäsa..

2 Violen på Brandholmen:

Torghandel tycker jag om! Ja, jag köper sällan något men det är roligt att gå runt och undersöka utbudet! Har aldrig varit i Visby så den torghandeln återstår för mig att utforska!

3 Mia Ahlstrand:

Utforskar nog hellre Visby innanför murarna än torghandeln. Men köper gärna frukt och grönsaker på torget! Länge sen jag var på Gotland så det börjar bli dags igen. En vacker ö!

4 Eva Trillian:

Torghandel är trevligt :) Utforskning av mysiga små städer dubbelt så!

5 Stare Ström:

Trevliga ställen, både Visby och torget, att utforska!

6 Anemonen:

Oh ja det var här jag skulle befunnit mig på min Gotlandssemester och inte långt från all ära och redlighet. En dag var jag där och hann naturligtvis inte se det jag egentligen ville, men är man flera så får man inte alltid bestämma.Tack för att du visar. Nästa gång blir det Visby stad och inget annat om inte det blir tid över för landsbygden har jag ju sett :-)

7 Enlundabosbetraktelser:

En Ö och stad som jag verkligen skulle vilja utforska. Nästa år får det nog bli en tur dit.

8 Freja:

Visby är en fantastisk stad att fotografera i!

9 Matfarbron:

Aha! Gutekällarens 3:a där tom värnpliktiga kunde få sig ett glas

10 Scaniatjejen:

Ser härligt ut! Även om jag själv inte kollar runt i såna stånd särskilt mycket ger de liv åt torget och liv är just vad dina bilder förmedlar! Har inte varit i Visby sedan jag var barn, skulle vara kul att åka dit igen och fota.=)

11 Monica o Jacob:

Finns nog mycket att utforska i den staden, har tyvärr inte varit där själv kanske dags för en tur.
Ha en skön onsdagkväll;-)

Kommentera här: