Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Det ser ut att vara ett uppehåll i insamlandet av pengar, undrar om det är tomt i pappersmuggen!

2 Eva Trillian:

Alla behöver vi en paus då och då!

3 Anemonen:

Ja säkert en paus, och jag gillar inte tiggeri i den här formen, men det blev en finfin bild till dagens ordlösa.

4 Monica o Jacob:

Kanske skaffat sej ett jobb istället eller är och köper cigaretter.
Nekar att vara världssamvete så min plånbok är stängd.
Ha en skön lördagkväll;-)

5 Jan:

Förmodar det är tomt i pappersmuggen eftersom den är kvar när tiggaren har gått väg för ta en paus .
Svar det är Linköpings slott, inre Borggården som du ville ha svar på Önskar en trevlig & skön Lördags kväll

6 Anneli - A'la Foto:

Ja det ser lite tomt ut här! :)
Och nej, ingen har gått i de skorna än och de är absolut inte mina! Skulle aldrig gå i såna skor! Men snygga på bild blev de och det är allt som gäller för mig!;) Om det är prada eller ej kan jag inte svara på!

Ha en fin kväll!

7 Scaniatjejen:

Fikapaus kanske?=)

8 Gerd Ziegler:

"Plassen kortvarig stengt."
Ta en pust...
Passende bildet.

Ha en fin lørdagskveld

9 Freja:

Även tiggare kan behöva en paus, hoppas det inte var tomt i byttan när dagen var slut!

10 Anita A:

Tiggaren har lämnat sin plats tom och säkert också tömt muggen på slantar. Hen behövde säkert en paus i arbetet.

11 BP:

Först såg jag bara de två personer till vänster i bilden och tänkte: - nej, där är det väl inte tomt. Sedan såg jag att en tiggare lämnat platsen. Ärligt talat - inte mig emot. Sorry, men alla dessa rumäner med sina "Pleaaasseeeee" eller "Help" börjar gå mig på nerverna, för att inte prata om alla som inte kan spela dragspel men ändå gör det.

PS. Läs Jussi Adler Olsens bok "Marcoeffekten", så förstår du vad jag menar. DS.

12 Lajsas Fotografi:

Bra tolkning! =)

13 juanna:

Nog kan det vara skönt med en rast....
Gillar din bild!

14 Erik Semlan:

Mitt bidrag nr 43/100 i utmaningen #blogg100.
Jag har själv lite svårt för dessa tiggare, i gången mellan centralstationen och tunnelbanan satt det fyra, fem tiggare och skapade små öar bland alla stressade pendlare som gick förbi.

15 Nett:

Säkerligen på rast, men muggen finns kvar!

16 Linnéa:

Ja, paus, kan alla behöva, även vi "gångare" som dagligen går förbi alla arma människor!

17 Kerstins foto:

Jag kan bara instämma i BP:s kommentar, är innerligt trött på alla tiggare. De har kommit hit upp också och sitter strategiskt utplacerade, vid bankomater och butiksingångar.
Men bortsett från det så är din bild perfekt till temat. ;)

Kommentera här: