Ersta

 
 
Erstagatan på Söders höjder med Sofia kyrkas kontur som sticker fram mellan husen.


Passerade förbi ombord på Djurgårdsfärjan och passade på att ta lite foton under färden. Tog ett foto upp mot Södermalm och Ersta. Konturerna från husen på Erstagatan syntes tydligt. Noterade att man såg stora delar av Sofia kyrka i Vita bergen mellan husen på Erstagatan även nerifrån vattnet.
 
 

 
 
 
 
Även dagens bidrag till utmaningen #blogg100. Nu har jag kommit till nr 60, bara 40 kvar!
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Anneli - A'la Foto:

En fin stadsbild! Intressant att du valt att ha kyrkan i bakgrunden i färg! :O)

2 Monica o Jacob:

Fotat åt andra hållet har man ju
gjort några gånger;-)
Snygg bild
Ha en bra dag

3 Pysselfarmor:

Det är vackra vyer man ser från Djurgårdsfärjan. Varje gång jag åker den tänker jag på hur turisterna upplever Stockholm "från sjösidan". Läckert du redigerat bilden med "färgbetoning" på konturerna.
Ha en bra tisdag.

Svar: Precis, jag brukar avundas turister som ser dessa omgivningar från färjan för första gången. Hoppas och tror att de kan se Stockholm som en vacker pärla. :-)
Erik

4 Eva Trillian:

Storstadspampiga konturer som imponerar ... just som de är menade att göra :)

5 Violen på Brandholmen:

Pampigt! Genialt att ha Sofia kyrkan med den fina konturen i bakgrunden!

6 Mia Ahlstrand:

Ja i huvudstaden lär det väl finnas många konturer! Snygg bild med kyrkan som syns där bakom. Och extra läckert att den är i färg o det andra svartvitt.

7 Hanna:

Så snyggt! Du har verkligen valt att fota något som många säkert väljer bort på grund av den stora bergväggen. Gillar hela kompositionen, bilden är liksom uppdelad i tre delar. Vattnet i botten, bergen och sedan alla de vackra huskonturerna. Att du lämnat kyrkan i färg blir pricken över i:et. Intressant och spännande bild, bra jobbat :-)

Pumita verkar lysa med sin frånvaro, verkligen tråkigt. Hon skrev ju för ett par veckor sedan att hon fortfarande hade datorproblem, får hoppas hon hittar tillbaka snart.

8 paula i pörtet:

Jag måste nog göra ett stadsbesök snart, jag har varken tinnar eller torn att titta på, lyckad kontur blev det!

9 Freja:

Så pampigt, maffigt vackert det ser ut!

10 Stare Ström:

Vilken bra redigering!

Svar: Tack.
Erik

11 BP:

En av dina allra bästa bilder. Fotot är magnifikt! Hur du lyckades med konststycket att bilden ser ut som svart/vit med kyrkans torn i färg är en gåta för mig. Men så himla bra gjort:-)

12 enlundabosbetraktelser:

Väldigt många fina konturer. Vacker storstad vi ha

13 Anitas Malta:

En vy från Stockholm är aldrig fel och den här är verkligen fin !! Gillar att du valt svart/vitt och kyrktornet i färg. Det gör bilden ännu mera intressant.

14 Scaniatjejen:

Så fint! För ca 10 år sedan fick jag behandling för mina magbesvär där på Ersta sjukhus så jag var där en gång i veckan. Otroligt fint område! Tyvärr hade jag inte snöat in på foto lika mycket då så jag har inga bilder från de besöken. Kul redigering med kyrkan i färg!

Svar: Ersta är fint och utsikten är magnifik därifrån. Deras fik är inte heller dumt om man lyckas få något bra bord.
Erik

15 BP:

Svar: Glömde ju svara på din fråga om varför det var stängsel runt den fina Rikstelefonen. Jo den står på självaste Pampas Marinas område. Tror den har räddats och bevaras där. PÅ kvällen stänger man gaten, därav staketet och porten.

16 Fröken Christina:

Att man skulle välja bort bilden på grund av stenväggen fattar jag inte. Men är man stenhuggarbarnbarn är man nog lite nördig :). Det ser ut som solen skiner på Sofia kyrka och resten ligger i moln. Det är lite läckert. Jag gillar din bild skarpt.

Svar: Trevligt, tack för kommentaren.
Erik

Kommentera här: