Brunt


Väljer ett lustigt brunt konstverk som var med i Open Art i Örebro. Det får bli mitt bidrag till temat "veckans fönster". Konstverket stod inne i entrén till ett köpcentrum under sommaren och kan passa ganska bra till temat brunt.

 
 
 
fler fönster i brunt finns hos Susanne men hennes fotoblogg kommer jag inte in på nu lördag efter Melodikrysset.
Får försöka igen senare... :-)
Just nu går det att komma in till Susanne, kul!
  
 
 
Men bidraget kan ju få vara med i Fredagstema också, ett tema som kommit igång igen?!
Temat är "människoskapelser" denna fredag. Kul att hitta hit från några bloggvänner.
 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Anita - Malta:

Vad är detta för en underlig skapelse du hittat ;-) Ser ju rent ut sagt gräslig ut !! Kanske såg den roligare ut i verkligeheten och ur en annan vinkel. Till två teman gör den sig iallafall utmärkt. Ha en skön Lördag Erik. Hoppas det reder upp sig med uppkopplingarna.

2 Anita - Malta:

..fick nästan lite ångest efter att jag skickat min kommentar till dig. Det hör ju inte till det vanliga precis att skriva att bilden någon visar är gräslig. Hoppas du förstod att det var själva konstverket och att jag tycker att det är svårt att se vad det egentligen är. Trappan tyder ju på ett litet hus och säkert är det ett spännande och intressant konstverk du visar. Önskar dig en än gång en skön helg från Malta.

3 Benita:

Du har lyckats bra med brunt till veckans fönster. Det bruna konstverket är bland det fulaste jag sett ;)

4 Jah Hollis:

Originellt fönsterbidrag. Det ser ut att vara något slags rum man kan titta in i.

5 Rajsin:

Kanske merspännande än vackert!

6 Fia:

Väldigt spännande konstverk, som faktiskt passar väldigt bra som illustration till "brunt" :)

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

Snyggt är det inte, vad det nu är, men kanske intressant? ;)

8 Pumita:

Jag blir mållös. Inte för att man alltid behöver förstå sig på konst, man kan uppskatta den ändå... men här blir det svårt. ;) Perfekt tolkning hur som helst!

9 Stare Ström:

Jaaa??? Jag sällar mig till dem som inte förstår, men ett brunt fönster är det och gjort av människor är det också!

10 Monica o Jacob:

Ja du det var ett riktigt konstverk med mystik;-)
Ha en skön helg;-)

11 Ninnie:

Haha, ja det passar bra till veckans bruna tema! Men vad ÄR det för nånting??? Jag tycker det ser ut som tångruskor som hänger på den där kuben..

12 Hanna:

Den skapelsen funderade man både en och två gånger över i somras. Okej, konst är konst, men är detta verkligen konst? Fanns ett och annat att fundera över under OpenArt, som ställningen bredvid Nikolaikyrkan, taklampor och diverse möbler. I fredags plockade de ned "Bad bad boy" vid Svartån, han har stått och kissat ända tills nu :0)

13 Susanne Hultman:

Ser ut som ett undervattenshus med grönt fönster och blåstång hängande utmed väggarna.

Kollade hur min sajts tillgänglighet var igår, men det ska inte ha varit några problem utan tvärtom 100 % tillgänglig. Undrar om fler haft problem.

14 Klimakteriehäxan:

Ett brunt odjur? En bit av ett hus som håller på att förfalla? Eller är det svensexa...??? Ja så är det med konsten - man ser det man vill se!

15 B i r g i t t a:

Ja visst passar det till Fredagstemat - kul du hänger med!

Kommentera här: