Lekfullt

 



Dags igen för ett skyltbidrag, blir ett lekfullt bidrag denna söndag.
Notera den handskrivna skylten, tillåter lite olika lekar denna "komboskylt".
Att leka detektiv har kanske också du gjort i "lekande livet"? Kanske även läst om liknande äventyr i litterär form, något som bland annat Astrid Lindgren skrivit om med sin bokfigur Kalle Blomkvist.
Bland mina egna favoriter när jag började "sluka böcker" var "Tvillingdeckarna", en serie ungdomsböcker som skrevs av Sivar Ahlrud (som var en psedonym som dolde flera författare). Kanske inte så konstigt att man sedan fortsatt läsa deckare som vuxen efter otaliga Tvillingdeckare och Fem-böcker... Just nu har jag börjat läsa deckaren "Två soldater" av författarna Roslund & Hellström, verkar spännande och bra (så långt som jag kommit).

Skyltsöndag är en idé som Pumita startade och håller liv i och här kan du finna fler som deltar.

 
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Den skylten gillar jag! Och undrar vad som säljs... repet ser lite mystiskt ut också. Om man drar i det kanske det är en fallucka som öppnas, haha.

Kalle Blomkvist vet jag att vi läste men kommer inte ihåg så noga, däremot Enid Blytons Fem-böcker. Nu blir jag alldeles nostalgisk. :)

2 Della / Var Dag ett Äventyr:

Söt skylt!

3 Della / Var Dag ett Äventyr:

Leynilögreglumaður - så säger Google translate att detektiv heter på isländska. :)

Svar: Oj då, svårt att bara läsa ordet. Undrar hur man säger det?!
Erik

4 B i r g i t t a:

Åh sådan kreativitet älskar jag! Toppenskylt!!!!
Ha det gott Erik!

http://budapestcityphoto.wordpress.com/2013/05/26/horror/

5 Hanna:

Detektivbyrå och affär, det var en kombo som jag aldrig sett tidigare ;0) Annars är det väl rätt vanligt med blandat utbud i butikerna. Fiffigt och lite gulligt :0)

6 Susanne:

Vilken underbar skylt som påminner mig om när jag var liten och gjorde ungefär samma sak. Minns att vi skuggade folk på stan och att det ibland hände att någon vände sig om och tittade efter oss. De kände sig säkert iakttagna.

Kalle Blomkvist gillade jag och även Tvillingdeckarna, men mest minns jag Femböckerna, som Pumita nämner.

7 Stare Ström:

Vilken heltäckande kombination!
Jodå, nog minns jag tvilligdeckarna och femböckerna jag också. Men sedan tog mitt intresse för den typen av litteratur slut!

8 Mona :

Detektivbyrå, vilken härlig idé! Jag tänker genast på böckerna och tv-serien om Damernas detektivbyrå i Botswana.

9 BP:

Älskar skylten! Så himla lekfullt och "ambitiöst". Har läst klart "Två soldater" å vad kan jag säga. Jag bara diggar detta författaarduo. Precis som Buthler & Öhrlund. Kan liksom inte sluta på kvällarna att läsa. Det är kanske därför jag är dödstrött når jag kommer till jobbet;-)

10 Jah Hollis:

Fin skylt. Och jag undrar förstås också vad det egentligen är de säljer i affären. Det blev inget bidrag till Skyltsöndag för min del för jag var i Köpenhamn på konsert med Emmylou Harris och Rodney Crowell med band. Lite trevande i början men med mycket strong avslutning. Och så var det premiär för Danska Radions nya konserthall, där de spelade, för min del.

11 Fia:

Vilken gullig deckarfirma!

12 Hanna:

Saknar dig här i bloggvärlden Erik, hoppas allt är bra med dig och familjen!

Kommentera här: