Himmelskt fönster


Det blev en trevlig lunch tidigare idag uppe på Gondolen, dvs restaurang Eriks som ligger precis vid Slussen i Stockholm. Utsikten ut från detta bra placerade matställe kan onekligen passa ganska bra nu när fönstertemat är ett himmelskt fönster eller vad tycker du? Kanske undrar du över lunchen? Maten var god och personalen trevlig och priserna överkomliga (snudd billigt med tanke på miljön), utsikten var ren bonus precis som det trevliga lunchsällskapet.

 
 
 
Utsikten är även åt andra hållet betagande från Gondolen. Tar ett fönster mot väst också.
 
 
 
Restaurangfönster mot väster. Utsikten ner mot Slussen och in mot centrala Stockholm. Tidvis en vacker blå himmel under fredagen.
 
Inte alltid som mitt fönster är så här "färskt" som bidraget blev denna gång.
Passar på att önska dig en trevlig helg!
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Ja, där kan man tala om himmelsk utsikt över huvudstan. Kan nästan mäta sig med Malmös motsvarighet.
http://jahhollis.blogspot.se/2013/05/hundra-hus-2013-nr-26-kronprinsen-i.html

2 Anita - Malta:

Gillar verkligen dina färska himmelska bilder från Gondolen med utsikt över den vackra huvudstaden. Det var ju inte igår precis jag besökte restaurangen. Tror det var midsommar året innan jag flyttade till Malta. Alltså 1999. 1999 !! Var tvungen att skriva det två gånger för att se om det verkligen stämmer. År 2013! Tiden rusar!! Vad jag minns var maten superbra. De hade grillbuffé. Billigt var det då inte men väl värt pengarna. Utsikten är ju helt fantastisk likaså dina bilder där jag gillar den över Slussen bäst !! Ha en trevlig helg!!

3 Anna Filipendula Rudbeckia:

Men så underbart himmelskt härligt. Vår huvudstad är den vackraste i Europa..det är jag helt säker på utan att ha besökt alla :)

Kan helt förstå att du njutit med den där utsikten.God mat.. gott sällskap och överkomligt pris..perfekt.

4 Violen på Brandholmen:

Vilken dag! Himmelskt vacker utsikt, god mat och fin miljö! För mig som ickestockholmare är det roligt att sitta och titta på dina bilder en stund och känna storstadsatmosfären.

5 Susanne:

Jodå, det är verkligen som att sitta uppe i himlen där uppe. Jag gjorde det någon gång på tidigt 1980-tal, alltså tidigare än Anita. ;)

Ser att man är igång med ombyggnaden av Slussen. Och det vita tornet längst bort i horisonten, vad är det?

6 Cecilia Artista:

Yes, vilket superställe du har fångat!
God mat och en himmelsk utsikt. Vad kan man mer begära!
Som du vet så gillar jag verkligen dina Stockholmsbilder!

7 Anita - Malta:

Svar: Roligt att du alltid är så uppmärksam och verkligen tittar på de bilder du ser och ger kommentarer som tyder på ett visst intresse. Det tror jag uppskattas väldigt mycket inte bara av mig :-) Ja, det är delar av Valletta som är målade som motiv men om alla Air Maltas plan är lika vet jag ju inte. Du noterade även airmalta.com !! Vad som var svårare att se eller snarare omöjligt om man inte vet är att Valletta är utsedd till Europas Kulturhuvudstad 2018 !! Årtalet kan anas men inte mycket mer. Tack för alltid fina kommentarer. Ha en skön helg i vårens underbara Stockholm !

8 B i r g i t t a:

Vilket himmelskt ställe! Inte dumt att njuta en måltid där inte :) Själv hade jag inte haft ngt emot ett besök i Stockholm denna tiden. Gärna den restaurangen också :)

9 larans:

Perfekta himmelska fönster, förstår att känslan däruppe kan vara himmelsk, med goda vänner och god mat därtill. Du lyckas förmedla detta himmelskt bra med ditt inlägg på veckans fönstertema!

10 Jah Hollis:

Äggen i livsmedelsbutiken bar låg där och väntade på att någon skulle föreviga dom. Någon före mig hade väl tappat dom och smitit från olycksplatsen. :-)
Det är när man stöter på sådana motiv det är kul att ha sin lilla kamera med sig.

11 Carl-Axel:

Men är det inte himla rörigt i den andra bilden men också himmelskt vackert(speciellt vyn med Strömmen och båtarna)

12 Gärdsmygen:

Gillar tvåan extra mycket! Finns mycket att titta på där!

13 Anita A:

Härlig utsikt, god mat, helt klart himmelskt! Och så en himmelsk attraktion tvärs över vattnet på Grönan :)

14 Pysselfarmor:

Jo där är det en himmelsk utsikt, som jag knappt vågade titta ut på när jag var där eftersom jag är så himla höjdrädd! Varför jag gick dit då.....jo, en konsult bjöd mig på lunch och jag hade ingen aning om var han bokat bord! Fick liksom bara bita ihop den gången och lärde mig att nästa gång säga till att absolut inte där....vill ju gärna njuta av den goda maten och inte sitta och kallsvettas ;-))

15 Linnéa:

Så fint det är där uppe på Gondolen. Har hört talas om deras luncher som inte är så mycket dyrare än andra. Fint att du tog bilder därifrån.

16 Fia:

Ja, där kan man verkligen tala om himmelsk utsikt! Perfekt ställe för en restaurang!

Förresten, hann du titta på brorsans utställning?

Kommentera här: