Vacker höstdag

 
 
Varför inte passa på att njuta av en höstpromenad i solskenet?
 

Småkyligt ute, få plusgrader på termometern, men härligt soligt väder. Tog en skön promenad i höstsolen och passade på att titta in på en konstutställning med några lokala konstnärer i Aspudden, flera som jag själv ställt ut tillsammans med tidigare. Valde att ta med lite olika människor i mina trissfoton denna gång. Det kan bli mitt bidrag till veckans Fototriss "jag gillar" och denna vecka är det tävling med fina priser från Coolstuff också.
 
 
 
 
 
Höstutställning i lokalen Kryckan i Aspudden med fem olika konstnärer.
 
 
 
Solnjutare passar på att få i sig lite d-vitaminer.
 
 
En liten solig triss blir mitt bidrag till "jag gillar"-temat. Trevlig söndag! :-)
 
 
 
  



Erik

Kommentarer:

1 Bertil:

Fin triss du ger ! Förstår att du njuter av det fina höstvädret!

2 Rantamor:

Ser bra skönt ut i dina trakter och en vackerhöspromenad. Här har vi också tagit en promenad, men lite mera vintrig sådan.
Var ned till vår båt , som fortfarande är i vatten, men det hade frys ihop i ån så nu får vi nog leka isbrytare med vår Sally...
hade som tänkt en fisketur till, men vi får väl se skulle ju bli lite sydligare vindar till veckan.

Tjingelingen.

3 Violen på Brandholmen:

Det är skönt att promenera i det vackra höstvädret även om det är kyligt. En lokal konstutställning, det låter riktigt bra! Du verkar ha haft en härlig dag! Fin triss!

4 Johanna:

Härlig triss du bjuder på. Den sista bilden med solnjutaren blev min favorit.

5 Anna-Lena:

Fina ögonblicksbilder.
Gillar särskilt den tredje... där ansiktet vänds mot solen i det kyliga höstvädret.

6 Anna ..smyger in..:

Ja vilken underbar shelg det är..massor av sol..din triss är så härligt avslappnad..

7 Johanna:

Tack så mycket =)

8 Leena:

En härlig dag på senhösten! Kul att se bilder från "verkliga" livet och vad man kan ta sig till en sån här dag.

9 Della / Var Dag ett Äventyr:

Fantastiskt härlig helg det här. Som gjort för promenader.

10 Stare Ström/Kråkvinklar:

Verkar ha varit lika fint över hela landet. Fin stämning i dina bilder.

11 Tinaspicture:

Det ser riktigt skönt ut i höstsolen. Fina höstbilder med aktiviteter.

12 Hanna:

Skönt med höstpromenader när vädergudarna är på gott humör. Kul att kika in på en utställning på promenaden, en dag där alla sinnen får sitt. I dag har vädret varit minst lika fint, jag gick 4 km till i dag :0) Ha en fortsatt fin söndag!

13 Eva:

En trevlig triss! Att njuta av solen och konst. Det är härligt :)

14 Maria:

En fin och härlig triss!
Man får passa på när det är vackert väder, och ge sig ut och njuta.
Ha en fin kväll!

15 Anneli:

Så vackert höstväder hos dig!
Alltid trevligt med besök på utställning.

16 Rajson:

Ser att det vackra höstvädret fortysatte där österut!
Fick några sköna timmar då jag tog mig från KArlaplan till Djurgården, Östermalmstorg och tillbaka till Gärdet där lilla dottern flyttade in i studentlyan.
Stockholm är otroligt vackert i detta väder.
Gillar bliden med soldyrkarna, vill stå där bredvid!

17 Anitas Blogg - Malta:

En promenad i Stockholm på hösten en solig dag och därtill ett besök på konstutställning. Det skull även jag gilla. Finfin triss !! Önskar dig en trevlig vecka med MYCKET SOL ;-)

18 Hasse A Norge:

Morrn, Erik.

Gillar bilden från Örnsbergsvägen....
Ha de bra.

Hasse A Norge

19 anemonen:

En härligt givande dag tror jag visst att du haft. Så även jag som varit tillsammans med mina syskon och syskonbarn. Sång och spel på schemat. Jag gillar din triss som visar att även du har fått ta del av det fina vädret. Hoppas det håller i sig. Ha en fin afton.

20 Anita A:

En riktigt skön höstdag med promenad, konstutställning och chans att lapa sol, lyckade bilder, gillar solnjutarna!

21 Åke:

Jag gillar också Admins blandade intryck :) Trevlig text och fina bilder till!

22 Ingalill:

Så talande den sista bilen, man riktigt känner solvärmen :)

23 Mormor:

En trivelig triss fra en fin tur.
takk for at du tok meg med.
Ha en deilig dag. :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

24 Axart:

Jag gillar också konst och solen är väl för underbar :)

AX

25 Karoleen:

Höstsolen är fantastisk - den värmer bättre än något annat. Fin triss!

26 Gunvor:

Vi hade också vackert höstväder i söndags. Men nu är hösten väck och vi har fått vinter. Vackert det också tycker jag. Mycket löv kvar på träden ser jag.

27 Gilla:

Det ser ut som om du hade en vacker promenad och en vacker utatällning.

Gilla

28 Anni:

Nog gillar vi solen alltid, vi nordbor! Du har fångat detta nordiska fenomen med nosen upp i solvärmen perfekt! Undrar om sydeuropéer tycker att vi är helt knäppa?

29 Gilla:

Sv: Det var ju kul att du tyckte bäst om storkarna, för det var det fotot jag gillade bäst!

Gilla

Kommentera här: