Lokalapotek


Del av Aspuddens centrum i början av Erik Segersälls väg nära Hägerstensvägen.
 
 


Under sommaren kom det äntligen ett apotek till Aspuddens lilla centrum, nära tunnelbanestationen. Många besöker bankomaten och ICA-butiken på den ena sidan av Erik Segersälls väg, men glömmer kanske bort att där numera även finns ett apoteket på andra sidan av den lilla gågatan. Onekligen ganska bra att kunna få ut sin medicin från receptet även i lilla Aspudden, det gillar jag. På Aspuddens apoteks hemsida finns lite fakta om Aspuddens historia (kolla till höger på hemsidan!), det gillar jag också!
 
 
I apotekets fönster speglar sig matbutiken på andra sidan gågatan.
 

Att solen visat sig i flera dagar gillar jag också! :-)
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Lena:

Så bra med bankomat, affär och apotek i närheten av varandra så man slipper åka omkring så mycket!

2 Anitas Blogg - Malta:

Men så bra att de utökat servicen i Aspudden där jag förmodar att du bor. Bekvämt att ha nära till allt ibland. Besök på apotek är för mig ofta förknippat med smärta och sjukdom ;-) Men nuförtiden kan man väl inhandla så mycket annat där också. Som t.ex solskyddsmedel med tanke på att solen visat sig hos dig i flera dagar ;-) Låter underbart. Då är hösten som bäst och vackrast därhemma. Trevlig kväll !

3 Beppan:

Så skönt att slippa dra iväg till stora köpcentra för att fixa mat, medikamenter och en och annan peng...

Kommentera här: