Rörelse



Var själv med på en stadsvandring tillsammans med några goda vänner under lördagen. Olle var vår egen personliga guide där vi gick runt i Gamla stan. Han berättade och visade oss intressanta platser och gav oss nya Stockholmskunskaper under vandringen. Vi var ett par som hann med att ta lite foton också... Det var en hjärtlig och mycket trevlig vandring även om vädret kunde varit bättre. Svårt välja bilder, men det får bli denna fototriss med lite olika rörelse.
Hoppas vi kan fortsätta med fler trevliga stadsvandringar tillsammans, det gav onekligen mersmak.
 
 
Vår lilla grupp i rörelse fram mot statyn med Evert Taube ute på Riddarholmen.
 
 
 
 
Evert står också staty vid Järntorget, populärt bli fotograferad bredvid den statyn.
 
 
 
Rörelseoskärpa när en servitris på Zum Franziskaner rör sig förbi i bilden.
 
Vår vandring avslutades med en trevlig stund på anrika restaurangen Zum Franziskaner på Skeppsbron. Olles utmärkta val av värmande "rörelsebesök". Notera den stora ölkrussamlingen längs vägghyllorna, en av de skandinaviens största. Mycket god mat och dryck i en skön miljö och trevligt sällskap.
 
Så får min rörelsetriss bli denna söndag. Fler rörelsetrissar hittar du här! :-)
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 matfarbron:

Sista bilden var häftig! Zummen är en häftig oas, kanske lite av en turistfälla

2 Eva Trillian:

Bilderna ger intryck av en lite grå men trevlig dag. Mysigt ställe att avsluta det hela på!

3 Violen på brandholmen:

Ni rörde er mycket under stadsvandringen och hade dessutom trevligt tillsammans. Vad mer kan man begära? Kul att få se Evert Taubestatyn ute på Riddarholmen, den var ny för mig. Mysig triss!

4 KajsaLisa:

Fina stockholmsbilder. Vandra runt i stan är en härlig rörelse.

5 Annelie-Singapore:

Härliga bilder du bjuder i din triss, nu längtar jag efter att få vandra också i gamla stan ;)!

6 Deciree:

Härlig rörelse i din triss

7 Nukke:

Den där servitris är nog super snap !!!!! Bra rörelse o härliga bilder alla. (Evert Taube är super man också ;) !

8 Maria:

Vilken härlig triss!
Fina bilder!

9 Cecilia Artista:

Mysigt med en stadspromenad!
Idel välkända bilder för mig, kul att se!

10 Hanna:

Kul med stadsvandring i den egna hemstaden, sådant brukar jag missa. Gillar bilden med tjejen och Taube, en sån där klassisk bild :0) Fin triss!

11 Maria Lundmark Hällsten:

Bra fart på den servitrisen... vilken reklam för stället :)

12 Anna ..smyger in..:

Vilken härligt levande triss Erik..jag gillar ditt sätt att hitta den känslan i dina bilder.

13 Monica o Jacob:

Härligt med en rundvandring i stan;-)vädret kunde ha varit bättre förstår jag men en rast hos min kompis Susan på Zumen måste ha uppvägt det grå.
Ha en skön söndagkväll;-)

14 Bertil:

Trevlig dag med Evert T som tema!
Kan föreställa mig att en öl smakade gott efteråt !

15 Tinkerbell:

Fina bilder från Gamla Stan!
Där är mysigt!!! Nostalgi ...
Trevlig Triss du bjuder på.

16 Linnéa:

Thi, hi rörelse blev det allt! Visst va det mysigt. Vårt Stockholm är nog ljuvligt i både grått och blått! Kul, med den igenkännande trissen.

Svar: Så blev det, lite Taube och krog. Visst var det en trevlig tur vi gjorde genom Gamla stan. Kul att vara med. :-)
Erik

17 Ma:

Kul triss. Det var länge sedan jag var i dessa miljöer...

18 Olle:

Bäste Broder, tack för att du vlle följ amed på min promenad under vilken jag hoppas att jag kunnat förmedla min KÄRLEK till denna underbara stad. Om du/ni vill gör jag gärna fler promenader med er.

Svar: Det var verkligen trevligt under promenaden. Gärna fler. Vi ses!
Erik

19 Anitas Blogg - Malta:

Jättefina bilder i rörelse hos dig !! Verkar varit en trevlig stadsvandring med skönt avslut. Fina foton från Stockholm som vanligt. Önskar dig en trevlig söndagkväll från ett väldigt blåsigt Malta :-)

20 Beppan:

Så härligt sammansatt triss i rörelse!
Den sista bilden blev lite spöklik med servitrisen som sveper förbi...

Taubestatyn på Riddarholmen har jag faktiskt inte sett. Funderar på att gå med på en vandring i gamla stan nästa gång jag besöker storstaden.

Svar: Så trevligt att vi fick en privat guidning av vännen Olle! Han delade med sig av sitt specialintresse, uppskattat av vår lilla grupp.
Erik

21 Gilla:

Jättefina trissbilder. Skulle gärna varit med på den rörelsen i Gamla Stan.

Gilla

22 Pysselfarmor:

På sommaren är det precis min lunchpromenad detta...ja litet långlunch då :-)

23 Gilla:

Jag tackar för den positiva kommentaren om mitt trissbidrag. Du är faktiskt inte den ende, som har skrivit att den första bilden är bäst. Kul!

Baloo är barnbarnets hund, som vi passar när hon jobbar. Men han är goooo!

24 Åke:

Mycket talande bilder du bjuder på till temat! Det vart nästan en triss i Evert ;) Mittenbilden gillar jag skarpt som även blir min favorit.

25 Bosse:

Kul bild från Järntorget och fin stämningsbild från Zum. Det var stamkrogen när jag bodde i Gamlingen.

Kommentera här: