Jubel!


Veckans fönster firar, Susanne som håller i temat är framme vid det tvåhundrade fönstret!
Grattis och stort jubel! :-)
Inte så vanligt att fototeman håller igång så länge, det är roligt att fönstertemat lever vidare.
Denna 200:de gång vill hon se ett datoriserat fönster.
Jag väljer några entréfönster som kan passa ganska bra. Numera är många inpassager till kontor både datoriserat och elektroniskt på olika sätt. Du behöver ha passerkort och när det är draget även knappa in en kod för att dörren ska öppna sig in till kontoret. Allt för att öka säkerheten och hålla objudna på avstånd.

 
 
Trevligt att man fortfarande ser analoga hjälpmedel som papper och pennor på kontoren. Fortfarande finns det en del som skriver anteckningar på det "gamla sättet" och Post It-lappar ser man onekligen många. De flesta på kontoren sitter vid en egen dator, så nog är väldigt mycket datoriserat.
Precis som detta inlägg, helt datoriserat! ;-)
 

 
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Det var smart, Erik! Datorer finns det ju överallt idag. Tänker inte ens på det när jag passerar med min lilla plastbricka. Snyggt jobbat!

2 larans:

Nu är det ju förstås dörren som är datoriserad...:-), men ok, det sitter ju fönster i dörren. Elegant lösning på veckans tema.
Tack för att du gillar min serie Lundabilder från PhotoWalken!

3 Anitas Blogg - Malta:

Talande bild du visar. Datorer överallt !! Bra med datorer, så länge de fungerar. Vi 50-talister, hmm.. tiden rusar, har ju varit med i övergången ;-) Jag menar innan datorn var en del av vår vardag och nu när det är en självklarhet. Minns du på 80-talen när "alla" sprang omkring på stan med den stora yuppienallen ;-) http://sv.wikipedia.org/wiki/Yuppie Jag tycker också att det känns bra att fortfarande ha penna och papper på mitt skrivbord och gula Post-it lappar kan jag inte vara utan. Trevlig kväll !!

4 Pysselfarmor:

och det mesta skrivs ut från olika sidor från internet...så nog går det åt papper idag - kanske till och med mera än förr eftersom var och en på kontoren numera har sin egen lilla hög och inga gemensamma pärmar finns.

5 Susanne:

Tackar för jubelrop! :)
Du är nog en av dem som hängt med sedan de första fönstren, om än inte det allra första som bara hade en enda deltagare förutom mig. :)

Visst sitter det mycket datorteknik i dörrar numera. Och mer lär det nog bli, för dörrar ska kunna öppna sig själv enligt nya byggregler, allt för att underlätta för dem som har svårigheter att öppna själv. Automatiska dörröppnare installeras i nästan alla nybyggnationer nu för tiden.

6 Hanna:

Ja i dag släpps oftast inte vem som helst in i olika byggnader, mycket kanske på grund av att allt är just datoriserat. Ett företag blir nog ganska handikappat utan sina datorer, servrar osv. Bra val!

7 Mia:

Jaaa, när man tänker efter, så är det mesta banne mig datoriserat idag...men det papperslösa samhället (som skulle bli med alla datorer) det existerar inte, snarare tvärtom! Nu måste man ju skriva ut allt från datorn också ;-))

8 Anna ..smyger in..:

Jepp sådant är livet år 2012..vem kunde tro det på det glada sextiotalet när man växte upp :)men vi hänger med fint..eller hur..:)

9 Gärdsmygen:

Jo man behöver logga in både hör och där. Inte lätt för den som har svårt att logga in...;)

Kommentera här: