Dörrar



Visst händer det att jag tar foton på portar/dörrar ibland. Men det händer inte alls lika ofta som jag tar foton på fönster, det gör jag lustigt nog betydligt oftare. Just denna gång vill Helena att vi ska välja några portar/dörrar till veckans Fototriss. Kul, för portar kan vara så snygga! :-)
 
Att jag har betydligt fler fönster kan bero på en viss bloggare i södra Sverige, Susanne som håller i ett kul fönstertema. Fönster tar jag ofta foton på men dörrar passerar jag ofta utan att tänka närmare på dem. Kul att visa upp några portar/dörrar nu!
 
 
Börjar med en ganska vacker port från Södermalm i Stockholm.
 
 
 
 
 
 
Ett par genombrutna dörrar kan också vara fina.
 
 
 
En del portar har vacker inramning, som denna detaljbild från en port i Gamla stan.
 
 
 
Nåväl, det blev några dörrar/portar som jag visar upp. Du vill säkert se andra bidrag?
 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är inga dåliga portar du visar i din triss! Mittenbilden med den genombrutna dörren i vitt är vacker i sin enkelhet. Det är lustigt, jag fotograferar fler dörrar än fönster så jag har alltid bekymmer med "veckans fönster"

2 Violen på Brandholmen:

Förlåt, det är jag som är skyldig till det anonyma inlägget! Det var inte alls meningen men jag var visst ouppmärksam.
Ha en trevlig kväll!

3 Gocka:

Riktigt vackra dörrar! Och fint fotat, en bra triss du fått till!

4 Desirée:

Så flotte dører! En bra triss!

Ha en fin søndagskveld :)

5 Maria Lundmark Hällsten:

Vilka vackra dörrar det finns och vilken nyfikenhet som väcks... vad kan det finnas bakom?

6 Tinaspicture:

Det finns så många varierande snygga dörrar att beundra och du har hittat några fina ser jag :)

7 Beppan:

Fina foton på vackra dörrar!!
Tänk vad de ansträngde sig för att
göra vackra entreer till husen förr!!

8 Marit Johansson:

Du visar fina dörrar i din triss, översta porten ser särskilt välkomnande ut!

9 Axart:

Fina trissbilder, den sista porten ser ut som den stirrar med sitt "öga".

AX

10 Kicki:

Riktigt snygga dörrar alla tre! Jag har inte heller fotat så många dörrar på senare tid, gjorde det mer förr av någon anledning!

11 Linnéa:

Tre dösnygga portar Erik. Den första, den andra den tredje, woow!

12 Stare Ström/Kråkvinklar:

Jättefina bilder på de tre olika portarna! Fin triss!

13 Rajson:

Tänk vad mycket jobb man lade ner för att göra portarna vackra förr. Idag är det oftast urtrista!
JA, tänk vad den lilla skånskan har fått oss att gå runt och spana efter fönster överallt.Ingen lugn och ro inte!
HA det gott!

14 Anitas Blogg - Malta:

Din första port skulle jag väldigt gärna ha som entrédörr här hemma på Malta! Snygga dörrar alla tre. Blir lite nyfiken på den vackra porten i mitten. Är den färglös eller har du gjort om den till s/v. Hmm.. tror jag sett för många dörrar och portar idag. Det är bara att inse faktum. Det är omöjligt att kommentera alla hur gärna man än vill. Trevlig vecka!

15 Birgitte:

Men du kommer med mange store døre, flotte billeder ;-)

16 Hanna:

Ja fönster finns det gott om i våra arkiv :0) Fina dörrar du hittat i alla fall, gillar den fina utsmyckningen på den första dörren, men även den lite snirkligare varianten i bild två. Det är kul att fota dörrar, för ofta är de unika, i alla fall de gamla.

17 Gunvor:

Fina dörrar i din triss!Påkostade vackra inramningar också.

18 Åke:

Maffiga och gedigna dörrar du bjuder på, jag letade i arkiv ja.

19 Lotta:

Fin variation. Den översta härligt röda tycker jag är jättefin :)

20 Karoleen:

Härliga portar, den finaste tycker jag är den första. Snygg triss!

21 Misswhatsit:

Snygga portar och en fin triss! Tvåan blir nog min favorit trots stark konkurrens av dom övriga:)

22 Jessica Högberg:

finns mycket fina gamla portar i Stockholm, Söderporten blir min favorit=)

23 Gocka:

Vilka vackra dörrar du fotat! Den nedersta är en favorit klart, men de andra var ju också jättefina! En bra triss!

Kommentera här: