Välfyllt.


På sommaren brukar det vara marknader både här och där över vårt avlånga land. Jag tycker det är kul att besöka marknader och kolla in folklivet och vad marknadsstånden har att erbjuda.
Birgitta som håller i Onsdagstema vill se något välfyllt och jag väljer några bilder från välfyllda gator när det hölls sommarmarknad i en stad inte så långt från Stockholm. Säkert är det flera bloggare som ser att det är en marknadsdag i Örebro som jag besökte när bilderna togs. Har du själv någon favoritmarknad som du brukar besöka eller tips på någon marknad du besökt? Tipsa gärna!











Lite gatuvimmel från en välbesökt marknad. Dessa välfyllda bilder får bli mitt bidrag denna gång.




Andra tolkningar, fler bidrag hittar du här


Erik

Kommentarer:

1 Birgitta - FOTO:

Jag älskar att gå runt i folkhav och välfyllda sommarmarknader är toppen! Jag tror det är detta med mångfalden folk jag älskar i Budapest. Atmosfären är obeskrivlig och alla får se ut precis hur som helst och klä sig precis som det vill. Underbart!

2 Lena o Tommy:

En härlig upplevelse att strosa runt på marknad en solig fin sommardag!

3 Pysselfarmor:

Jag tittar nog mera runtomkring när jag är på marknad...inte så mycket i stånden eller på vad de säljer för jag tycker att det är samma sak på de flesta marknaderna....händer kanske 1-2 gånger per år att jag tar mig till någon marknad.

4 llhertz:

Kul att se Örebro vimla förbi hos dig :) Jo här känner jag igen mig.

Den klassiska Örebromarknaden är annars Hindersmässan (Henrik) sista veckan i januari. Då är det alltid köld- och snörekord. Alla fryser och äter stekt strömming. Hindersmässan har anor från medeltid då bergslagens järn var den stora handelsvaran.

5 Monica o Jacob:

Marknad är ju alltid roligt att gå på, den bästa jag varit på är Kiviks. Inte så långt härifrån finns ju Rimbo marknad, den i Åkersberga är inte mycket att gå på.

Härliga bilder från välfylld marknadsplats.



Tror nog den går att ha på balkonen, man kan ju klippa ner den lite på våren. Sedan måste man ju se till att skydda rötterna på vintern, tycker ni ska prova för dom är väldigt lättskötta.

Ha en skön kväll;-)

6 Leena:

Marknader är trevliga att besöka, tycker jag - utomlands! Här hemma blir jag mest irriterad på att det är så mycket folk, trångt, barnvagnar och folk som går och velar hit och dit ... Men utomlands då man är på semester är det kul, kanske beroende på att man då tycker sig ha mer tid. Och så är det ju ofta lite andra grejer, sådant som man inte ser här hemma.

7 Bertil:

Tack för din kommentar...har lämnat svar på min blogg.

Fina bilder på Örebro marknaden!

Jag tycker oxå om att bara strosa o känna in marknadsatmosfären, bra avkoppling!

Tips på marknad i väst Rabbaldshede..

8 Mormor:

Det var velfylte gater og streder. Morsomt bidrag :-) Jeg vet ikke hvor langt du vil reise for å dra på marked men i Telemark er det noe som kalles Dyrsku'n i Seljord. Lenke: http://www.dyrskun.no/vis.php?kategori=dyrskun

Der er det trangt om plassen og et yrende markedsliv.

Litt langt kanskje :-)

Ha en fin kveld :-)

9 Pialotta:

Nej, jag såg inte det var i Örebro.. där har jag aldrig varit .. Massor av folk det är på marknader.. verkligen välfyllt :)

10 4U2:

Härligt tolkat, sommaren fyller gatorna helt klart! Inga tips tyvärr men tar gärna emot tips för jag hittar aldrig några marknader.

11 Elisabeth:

En härlig tolkning av temat!! Man kan riktigt känna trängseln och stämningen. Ha dé!

12 Mariane:

Det er da en forfærdelig masse mennesker. Jo man kan da sige at det er velfyldt der på markedet !! ;) - Flotte billeder, Erik

13 Mona:

Det är kul med folklivet på marknaderna, fast det får inte vara för trångt. Du har lyckats väldigt bra med att visa hur välfylld på människor den här marknaden är.

14 Gärdsmygen:

Kul med folk i rörelse! Örebro är en outforskad stad för min del.

15 SigridfraEnget:

Härligt välfyllda gator. Marknader är roligt, och ståkigt...

16 Anni:

Och jag blir så nyfiken på de där vita ryggarna på sista bilden! Är det stolar? Är det baksidan av skyltar?



Vilket somrigt folkmyller du fångat i dina bilder - undrar just om där görs några fynd?

17 Annelie på Elefantnytt:

Marknader då är det sommar på riktigt. Det är en del av det bästa på sommaren =)

18 Kerstins foto:

Jag gillar marknader, det blir en skön stämning på stans gator och torg.

I Blodomloppet hade jag dotterns pojkvän som skulle springa men fick en förkylning i kroppen så han tog promenadslingan. Dottern skulle också springa men deltog inte alls pga sjukdom. Men det var kul att kolla in det i alla fall. :)

Ha det gott.

Kommentera här: