Så skönt!


Nu har verkligen våren tagit fart. Vilken värme. Härligt!
Som om hela naturen vaknat. Nya spröda gröna blad och alla blommor, ja allt.
Naturen kan på ett bra sätt göra om sig (makeover) varje år, vår efter vår. :-)
Kanske även dags för en "make over" bland oss tvåbenta, kanske lägga en grund för sommarens badstränder?
Snudd sommarvarmt de senaste dagarna.



Många njöt av solen på Örnberget.

Nere i båtklubben fixades det (make over?) med båtarna inför den kommande sjösättningen.



Nu kommer det gröna att slå ut fort.


Får bli mitt bidrag, min tolkning.


Här finns flera "make over"

Erik

Kommentarer:

1 anemonen:

Japp jag får väl tänka på att köpa lite brun utan sol till benen, och det får bli min make over i vår. Tänk att naturens make over är nog den bästa av alla make overs. Ha en fin kväll i solskenet.

2 Monica o Jacob:

Härliga vårbilder,ja det är mycket som behöver en make over efter vintern;-)

Vi har +19 och strålande sol idag;-)

Ha det bra.

3 Rimkogeren:

Flot og et varsel om sommeren, som kommer.

4 Marit Johansson:

Bra tolkning, det där ser verkligen helhärligt ut!

5 Pysselfarmor:

Ja vilka underbara dagar det varit...och tänk så fort man glömmer det grå trista dagarna ;-))



nä fy ingen tatuering för mig inte...skulle aldrig falla mig in.

Undrar om de får några kunder med den skyltningen----finns på Hornsgatan inte så långt från Hornstull-på vänstra sidan tänkt som när man går mot Slussen....

;-))

6 Leena:

Åh jaa, nu är det härligt! Känns som rena sommaren idag! Fast det där med make over för badstranden hoppar jag över, idag blir det grill och god mat.

7 Anki-itte:

Idag har träden slagit ut helt. Fina strandbilder du visar.

8 Mormor:

Mye male over på båtplasser rundt forbi.

Og så kan man vel si at det er en smule nake over når man slipper tremti lag med klær :lol:

Flotte bilder.

'Ha en fin kveld

og her finner du mitt bidrag

http://www.starbear.no/mormor/2012/05/02/onsdagstema-107/

9 ormbunke:

Ja nu går det undan i naturen. I morron hoppas jag få se de första plommonblommorna.Ha de gott.

10 Mona:

Naturens make over går i rasande takt nu. Härligt att se alla soldyrkande människor. Min vinterbleka hud har visst blivit röd idag. Gick bararmad flera timmar och fotade i Botaniska.

11 4U2:

Tänk vad härligt när man kan börja gå ut utan jacka, kortärmat m.m och sitta ute och kanske ta en glass! Jo, du hade rätt, vi fokuserade på ungefär samma :)

12 Anni:

Idag för ett år sedan snöade det. Såg att väderprognosen hotade med en repris men ändrade sig. TUR det, även om det är lite svalare idag.



Viss makeover älskar vi mer än andra, det visar du bra i dina bilder!



Och i vänsterkanten på mitt foto anas stammen till mitt nyplanterade Kungsankörsbär ;-)

13 Sussie B.:

Härlig tid som kommer nu...med blommor

och värme. Det märks på alla människor

som hittar ut, dom finns ju överallt. ;-)



http://pyssligasussie.blogspot.se/2012/05/make-over.html

14 Annelie:

Härliga bilder, riktig sommarkänsla!

Kommentera här: