Korvgrillen utbytt.


Susanne som håller i temat låter oss välja fönster fritt. Då väljer jag detta.
Det sker förändringar som kan påverka invanda cirklar. I många år har Örnsberg haft en korvkiosk vid tunnelbanan, Kennys grill. Korvmojen på ena sidan och pizzeria på andra sidan entrédörrarna till tunnelbanestationen. Nu finns bara skylten kvar i hörnan på stationshuset!


Sista minnet av grillen. Klicka bilden större.

Kenny valde att sälja sin grill. Nya ägare har etablerat sig!


Nu handlar det om Thaimat, wokad biff snarare än en grillad hamburgare.

Ett öde som drabbat flera korvkiosker i stan och även ute i förorterna kring stan! De stänger och byts mot thai eller sushi, en slags utveckling eller i alla fall en förändring. Om det kan man tycka olika, en tydlig ansiktslyftning blev det hur som helst med "Thai Wok stugan".
Det här blir mitt val av fönster denna vecka.

Fler fönsterbidrag hittar du här,  


Så här såg Kennys grill ut förr.


Grillen i vinterskrud, klicka bilden större!


Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Korvgrill är ngt jag inte saknar men bra thai-mat går alltid hem. :p Undrar förresten om det var Kennys thailändska flagga som hängde där innan renovering.

2 Jah Hollis:

Kennys grill borde ju ha varit ett kultställe i dessa dagar. Thaimaten har blivit så vanlig och priserna så låga att kvaliteten blivit lidande, känns det som. Kolla in bild tre på mitt bidrag: en thai/dansk fusion. Ha en fin helg.

3 Della:

Just på restaurangfronten verkar det vara snabba byten.

4 llhertz:

Hoppsan här händer det grejor. Örnsberg har jag åkt till och från ett otal gånger i jobbet och rundat Kennys grill i snålblåst.

Så nu är den borta, skönt att du håller mig à jour ;)

Här i småstaden har det lilla Thai-stället (som faktiskt var jättebra) precis omvandlats till en sportbar :(

5 Cecilia Artista:

Ja tiderna förändras! Jag sörjer inte de gamla korvställena utan tycker att thaimat är betydligt godare och nyttigare!

6 Linnéa:

Kul att fotat den gamla korvmojen, som blivit Thai-moj. En gång låg Bojans korvkiosk där bussplatsen är nu, på andra sidan gatan. Hon flyttade dit från Fågeltorget o fick en då supermodärn korvmoj med hamburgare, kan du tänka dig!

Ha en fin helg, vi syns väl i fototrissen kanske?



PS De förbaskade verifieringsbokstäverna gör mig galen. Skulle kommentera hos Lissen To efter 5 försök la jag av. Hoppas jag lyckas nu hos dig!

7 Anna ..tassar in..:

Mmmm sådan är utvecklingen..själv kan jag inte besöka dessa nymodigheter..pga diverse intoleranser.. :) men du vet jag är lika glad för det.

8 Susanne:

En thai wok stuga? Ja, det märks på restaurangutbudet att det är många som semestrar i Thailand och vid hemkomsten till Sverige vill återuppleva den thailändska mattraditionen. För annars hade väl inte thairestaurangerna burit sig ekonomiskt.

9 Sven:

många av de här gamla stammis ställena har försvunnit, tyvärr är det inte så ofta de ersätts av annan mat, så det är ju trevligt att ni i alla fall fick en ny restaurang.

10 Hanna:

Men gud vad trevligt, skulle ha blivigt skit nöjd om jag bodde i närheten. Jag älskar thai-mat, den ljuvliga smaken... Muummms !! :)) gud vad gott, bli lite glad för gud's skull! föresten fint och mysigt ställe! :D

Kommentera här: