Balsam.


Jag har min favoritplats där jag ofta stannar en stund för att få lite balsam för själen. Det är Birgitta (som håller i Onsdagstemat) som undrar vart jag söker mig när jag behöver "fylla på", var finns min plats? Den här platsen återkommer i min blogg, det är helt klart en favoritplats. Ibland är jag där helt själv, vid andra tillfällen finns det även andra på "Sjöberget". Att stanna en stund och se ut över fjärden är en lisa för själen tycker jag. Närhet till vatten är något jag uppskattar. Så utsikten från detta berg och även Vinterviken i närheten brukar ingå i min promenadrunda. Några bilder på det kanske?



Del av utsikten från "Sjöberget" i Aspudden.



Gillar de ljusa färgerna i lövträden just nu.



Vinterviken, just nu med skir grönska.

Balsam för själen, helt klart.
Önskar alla en trevlig helg! :-)



Andra bidrag finner du här

Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Förstår att du återkommer till denna promenadrunda!

Det där med vatten återkommer hos många. Det är något visst med att vandra längs en strand eller sitta och se ut över vatten.

Jag har just tagit min morgonpromenad längs kajen i strålande sol - känt livsandarna vakna igen efter en gråperiod. Så härligt!

2 Sussie:

Härligt!! Balsam att se dina fina bilder :)

3 Mormor:

Det er noe særskilt med nærheten til vann, enten det salt eller søtt.

Men det er kanskje ikke så rart, når man ser på evolusjonsteorien, vi kommer fra vann, en gang langt der bak.

Nydelig sted du har funnet deg.



Ha en fin dag :-)



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/16/onsdagstema-109/

4 Nett:

Det ser verkligen fridfullt ut där så jag kan förstå att du gillar platsen extra mycket :)

5 Pialotta:

Där ser riktigt härligt ut.. vilken utsikt du har nära dig :) Alla behöver vi den där Balsamen för våra själar för att hänga med :) Finfina vackra foton på grönskan o allt :)

6 Pysselfarmor:

Naturen är absolut också balsam för själen! Den kan inte jag heller vara utan!



Håller med dig att den skira grönskan är sååååååå underbar nu. Hoppas på mera värme dessa lediga dagar! Vi hade siktat in oss på en längre MC-tur, men jag ligger nerbäddad med hacke-hosta nu - fy så trist! När jag är ledig från jobbet!!

Får väl sticka litet för att "liva upp mig" ;-))



ha en skön helg!

7 Elisabeth:

En helt underbar plats, som skiftar över tiden. Så klart du kan återkomma och fotografera här. Ha dé gott!

8 Monica o Jacob:

Ja närheten till vatten ger ett riktigt välbefinnande och är balsam för själen, nu på våren blir det ännu mer balsam när den skira ljusgröna grönskan syns överallt.

Härliga vårbilder/ ha en skön helg;-)

9 anemonen:

Ja att sitta och finna ro vid vatten är ljuvligt. Jag förstår att du hämtar kraft här. Ha en fin afton.

10 Rune K:

Meget vakre utsiktsplasser ... og jeg tenker, så nordisk det er! Snart kommer også de lyseste nettene. Bildet mitt var fra kysten i England, i sørøst, som du ganske riktig gjettet. East Sussex, mellom Fairlight og Hastings. Med ønske om en glad, lys årstid :)

11 Beate:

Ja dessa bilder var nog precis vad jag behövde i dag - denna gråtrista onsdag. Vinterviken är en av mina absoluta favoplatser i Stockholm. Dessutom visar du ju så många fina ställen i Aspudden, där jag kan promenera runt här framför skärmen:-)

12 llhertz:

Vatten och vågskvalp är vi visst många som mår gott i själen av. Du addar med majs skira grönska och får hundraprocentigt välmående. Fina bilder som alltid!

Önskar dig en skön varm helg!

13 Anni:

Det är något speciellt med vatten, något som talar till vårt ursprung kanske? Tycker att du visar det så fint i dina foton, önskar att jag hade lite närmare till vattnet ...

14 Kerstins foto:

Man kan nog säga att du har det rätt bra som har tillgång till sån natur och miljö. Jag förstår att du får delan den med många andra, jag skulle också vara där om jag hade tillgång till det. Den skira grönskan blir pricken över i.

Tack Erik, för dina fina ord om mina bilder. Jag blir varm i hjärtat.

Ha en fin torsdag.

15 Inger Maryissa:

Så fina bilder och kan tänka mig att promenera där är som balsam för själen

Så vackert det är där vid Vinterviken, och ja denna skira grönska är så ljuvlig.

Ha en trevlig helg du också

16 Marit Johansson:

Jag förstår att du hämtar energi där, vilket höjdarställe! Ha en supertrevlig helg!

17 Bildgatan:

Här skulle jag också trivas, skulle kunna bli en favorit bland utflyktsmålen - jämför och tycker att det liknar ett av mina egna favoriter även om det inte alls är lika.

18 SigridfraEnget:

En riktigt vacker plats att hitta lugn och balsam för själen.

Kommentera här: