Kommentarer:

1 Erik Semlan:

Lägger in mitt inlägg redan nu. Kan lämna in först senare. Nåja, du kan redan nu fundera på fotot. Tycker det kan stämma in bra på temat, vad tycker du?

2 Eva:

Mina ögon får inte grepp om bilden, vad som buktar ut eller in ... spännande :-)

Mitt i prick är det absolut :-)

3 ormbunke:

Vilket fint konstverk mitt i prick. Ha de gott

4 Hanna:

Är det ett tak, eller ett fat? Vackert är det hur som helst och verkligen mitt i prick.

5 llhertz:

Mitt i prick men varifrån?

För det är väl ett tak eller...? ;)

6 Maria:

Intressant bild precis som vanligt! Jag gissar på att det är innertaket på en predikstol i en kyrka. Rätt?

7 Mormor:

Det kan man si var "midt i prick" og kaller på undring. :-)

Hm ... kanskje en trakt?

Ha en fin dag :-)

8 anemonen:

Wow det var en flott bild på temat. Kan det vara från en kyrka eller katedral?

9 Birgitta - FOTO:

Tjusigt Erik och mitt i prick är det :)

10 Linnea:

Tjusig bild, mitt i prick är det verkligen. Gillar på någon vacker takdekor från t.ex. Oscarsteatern eller nåt!

Ha det gott!

11 Rejen:

Fint billede...;-D

12 Hanna:

Måste bara säga att det var lustigt att du nämnde Stig Slas Claesson när du kommenterade min bild. Fornlämningen på bilden är min 75-åriga pappa och han heter Stig :0)

13 Cecilia Artista:

Javisst är det mitt i prick!

14 Lena o Tommy:

Vackert och verkligen mitt i prick!

15 juanna:

Snyggt tak som böljar... med prick mitt i!

16 Bildgatan:

Mitt i prick och först såg jag en otroligt vacker sockerkaksform =) förstår att det inte är det men påminde så mycket att jag inte kunde släppa det.



Något ska vara där i mitten? Gissa som flera andra - dekoration i en kyrka eller på någon teater, ett museum. Ingen idé jag fortsätter men här lockade du verkligen till funderingar.

17 Ingrid:

Mitt i prick är det absolut, men vad det är för någonting var lite knepigare. Jag får titta in igen och se om du kommer med någon förklaring.



Trevlig onsdagskväll!

18 Anitas Blogg - Malta:

Lustig bild du fotat ;-) Nu får jag tänka till lite extra och använda fantasin. Kul :-) Att det är mitt i prick är det ingen tvekan om men vad kan det vara ?? Hm..

19 fru Vallmo:

Wow, vilken häftig bild! Och så passande! Jag tror också att det är ett innetak av kanske en moské eller någon ortodox kyrka?

20 Lissen:

Ett så vackert tak, så många gånger jag har suttit har suttit och tittat uppåt när jag väntat på föreställningen.



Kom du ihåg när man var lite och gick på bio.

Vilka tak det fanns.



Vårfina hälsningar till dej. // Lissen

21 Ezter:

Vad konstigt! Jag vet att jag kommenterade din bild i förmiddags! Det ser ut att vara högt dit upp!

Angående kajan på min bild, den var inte rädd av sig, den satt och stirrade på våra glassar så man nästan tyckte det var obehagligt!

22 Anni:

Jag säger precis som Eva, det är omöjligt att säga om det du fotat är konvext eller konkavt! När jag tittar förändras motivet hela tiden!

Men vackert är det - och prick i mitt! ;-)

23 Pysselfarmor:

Blicken "sugs in" mot mitt-i-pricken...men fasiken jag känner igen det men var var var ???

Nu kan jag inte sova i natt för jag blir galen på sådant här som jag vet, men inte "får fram"....

;-))

stiger kanske upp kl 3 och gör en kommentar hos dig

*fniss

24 Marja:

Vilken vacker kupol! Hjärnan har svårt att tolka formen, för jag blir nästan lite yr.

Angående min bild med kaprifolen, så är vi två som står påvar sin sida och fotar. Jag visste inte ens att min dotter kom med på en av bilderna förrän efteråt.Hon har en likadan bild på mig.:)

25 et lite ØYEBLIKK:

Spennende bilde og bidrag dette! Jo lenger jeg ser på det, jo mer beveger det seg fram og tilbake, så det blir nesten helt umulig å se om det er konveks eller konkav!

:)

26 tant otto:

Bra mitt i prick!

27 Beate:

1. Domkyrkan i Lund är faktiskt med i en av "mina" böcker som kommer ut i maj. Den finns nämligen som taktil modell också, vilket är bra för funktionshindrade :-) Jag brukar alltid säga att tid är det enda man har, och den kostar ingenting.

2. Tack för alla tips om lunchställen:-)

3. Din prick var då verkligen mitt i prick om man säger så.

28 Fru Hansson:

Verkligen mitt i prick! Cool bild av, vad också jag antar, är ett tak!

29 Solvarma Irene:

Ja, ögat dras in åt "mitt i prick" jättebra foto.

30 Annelie-Singapore:

Gissar på predikstolens tak i en kyrka.

Jättebra bild till temat!

Ha en bra dag!

31 Maria Lundmark Hällsten:

Jag gissar också på ett tak, men tänkte först på en sockerkaksform :) Fin bild, mitt i prick!

32 Erik Semlan:

Tack så mycket för alla kommentarer. :-)

Det är ett större kupoltak som syns på fotot.

Kommentera här: