Somrigt2


Det kommer som tur är sköna soliga dagar ibland! Juni bjöd på en del sol, men också på ganska mycket regn. Faktiskt slogs tidigare nederbördsrekord i Stockholm. Sedan mätningarna började för ungefär tvåhundra år sedan har det aldrig fallit så mycket regn i juni som det gjort nu i år! Kanske inget roligt rekord, men rekord är det. Vi får se hur juli månad blir? Hoppas på mer sol!
Susanne vill se ett somrigt fönster. Tror jag har ett foto som kan passa?
 
 
 
Somriga fönster som gör i alla fall mig rätt glad.
Så här vill jag gärna minnas den här sommaren när vi är inne i oktober.
Som tur är är det långt dit, mycket av sommaren är kvar, den väntar bara på att få bjuda oss på lite mer sommarväder även om det blir lite mindre solljus dag för dag. Det har ju vänt, vi går mot mörkare tider, men det behöver ju inte vara negativt, inte alls. 
Njut gärna av fler somriga fönster hos Susanne!
 
 
Du hittar fler somriga fönster här
 
 
Erik

Kommentarer:

1 larans:

Det har du rätt i, så här, som i din härligt sommarfina bild, vill vi minnas sommaren. Det finns ju dessutom gott om tid för den att bättra på solstatistiken!

2 Hanna:

Jag väntar fortfarande på kanonsommaren. Åker till Skåne om drygt en vecka, då har jag i alla fall beställt strålande sol ;0P

Fint somrigt fönster med blommande syrener. Tycker mig känna igen huset, tror det står i Wadköping i Örebro.

Svar: Det har du helt rätt i Hanna, huset finns i Wadköping. :-)
Erik

3 Mia:

Underbar sommarbild! Färgen på huset, syrenerna...mmmm, härligt somrigt!

4 SoF:

Somrigt var ordet!
Wadköping besökte jag som hastigast för första gången förra veckan.
Otroligt charmigt för den som gillar den typen av miljöer.

Och precis som du så vill jag gärna minnas sommaren (i oktober) så som den ser/såg ut på din somriga bild.

Skön lördag!

Svar: När jag kommer till Örebro och har en stund över, då promenerar jag ner längs Svartån till Wadköping och "landar där" en stund. Kul att du hittat fönstertemat. :-)
Erik

5 violen:

Fin kombination av färger och motiv. Verklig sommarbild. Vill gärna ha mer sommar med sol och värme.

6 Cecilia Artista:

Härlig sommarbild med det vackra ljusblå huset och de lila syrenerna! Här fick du med en solig bild trots allt regnande!

Svar: Ibland har solen haft sina korta stunder, även denna sommar. :-) Hoppas och tror att det kommer mera!
Erik

7 llhertz:

Wadköping ger fina somriga vyer :)
Vi vill minnas sommaren just precis så här visst!
Och lite blå himmel. Himmel vad glad jag blir av den ;)

Svar: Jag kan tycka samma om dina fönster vid Göta kanal. Vackert!
Erik

8 Leena:

Tur ibland att man sållar bland minnena. Jag har märkt att jag ofta har en mycket finare bild av somrarna än vad statistiken säger, men det kan ju också bero på vad man vill göra. Det är inte alltid som sol och värme är det enda saliggörande. Men visst - precis som på ditt fönster, så vill man komma ihåg sommaren!

9 Klimakteriehäxan:

Svensk idyll!

10 Della:

Precis. Det där är bilden av somrigt.

11 Susanne:

Solvarmt och somrigt fint med ljusblå trähus och syrenbuskar.

Och åtminstone här i Skåne har sommaren tagit fart igen och både lördag och söndag har varit fantastiskt soliga och varma dagar.

12 Pumita:

Det här passar mig alldeles perfekt! Så vill jag att semestern ska vara. Om inte... då får jag väl hitta på ngt annat, som den där "första bästa flygstolen". :) Ha det gott, Erik, och grattis till finalplatsen! :)

Svar: Tack så mycket Pumita. Hoppas din semester blir fin, vad du än hittar på. :-)
Erik

13 Karin:

Härlig sommarbild med syrener och allt! Nu har vi faktiskt haft lite sommarväder i tre dagar med både sol och värme!!!

14 Pysselfarmor:

Jag är litet sen in här hos dig att kommentera därför jag har varit bortrest några dagar.....
idag har det varit somrigt varmt och gott :-))

en härlig blå färg på huset - jag brukar inte gilla blå hus men den där färgen var fin

15 sven:

ja vi får ta tillvara på de få soliga somriga dagarna vi får i år, det känns mest som en blöt sommar så det gör kanske inte så mycket att man jobbar större delen av den.

Kommentera här: