Kommentarer:

1 Mona:

Härlig och klassisk gatuvy från Stockholm. Mycket tråkigt att hissen inte längre fungerar. Tycker att dom borde kosta på att renovera den. Om inte annat så var den ju en turistattraktion.

Måste fråga dig om du också har fått problem med att många kommentarer fastnar i spamfiltret som dom installerat på blogg.se? Jag hittar många kommentaret där, speciellt om dom kommer från personer utanför Skandinavien. Mycket irriterande. Många saker är bra med nya blogg.se, men inte allt. Hoppas att en del är barnsjukdomar.

Svar: Jag har en lustig fördröjning bland kommentarerna. Säkert beror det på detta spamfilter. Det har inte jag tänkt på, bra att du påpekade detta. Sedan är det svårare sära på olika inlägg och kommentarerna som inläggen får. Nu får jag ganska mycket blandat. Visst det står var kommentaren skrevs, men det är ändå rörigare kan jag tycka. Förr var det mer uppdelat. Har en del kvar att lära mig. ;-)Visst vore det bra om de kostade på en renovering, speciellt som Katarinahissen kommer att bli kvar (se filmen i annat inlägg!). Visst har hissen ett attraktionsvärde! Många skulle åka upp för att ta fotografier ut över stan.
Erik

2 Mormor:

Nydelig.
Det er merkelig hvor mye lystigere gatebildene blir i solskinnet.
Ha en deilig dag :-)

3 Monica o Jacob:

Det är ynkligt att dom inte renoverar den;-(
Har dom grönsaksmarknad vid Slussen också.
Bilden togs i söndagsmorse i samma veva som ryttarna.
Ha en bra dag;-)

Svar: Kul att du håller med. Lite torghandel är det även vid Slussen.
Erik

4 llhertz:

Väldigt mycket klassiskt stockholmskt när stan är som mest till sin fördel tom vid slitna gamla slussen :)

Svar: Även det slitna kan bli snyggt när solen skiner. :-)
Erik

5 Malys Krok:

Ditt gatebilde er nok tatt en varm sommerdag! Ser slik ut, når en ser de lettkledde folkene.
Takk for hilsen! ja, vi gikk og inn og vi ble lokket til å kjøpe også. Blir mer slik når en er på ferietur!
-Margit-

6 Rimkogeren:

SOMMER - SMUKT :-)

7 Stare Ström/Kråkvinklar:

Verkligen klassisk stockholmsvy! Men det är ju också en riktig sommarstad. Min bild var inte från Lissabon utan Azorerna.

Svar: Ja visst, det såg jag nu (syns på din etikett). Men nog påminner miljön även en del om Portugal. ;-)
Erik

8 Agnetha:

Verkar att ha blivit poppis att kombinera ihop två teman till samma bild. Du har lyckats

9 Lena och Tommy:

Så härlig Stockholmsbild!

10 Violen:

En bra bild tål att återanvändas. Fin vy!

Svar: Ja så bra att du tycker det.
Erik

11 Beate:

I love Söder, så är det bara! Visste ingenting om renoveringen eller rättare sagt att den inte ska bli av.
Förstår inte riktigt varför Stockholm verkar vara världsbäst på att jämna kulturskatter med marken.

PS. Ibland tror jag att jag (för länge sedan;-)) startat en trend med att kombinera teman. Fler och fler verkar hänga på. Du också. Kul:-) Läste hos Rantamor att hon gjorde en kombo på 365+1 photos... å hon diskade sig själv. Oooops. DS.

Svar: Som jag förstår det blir Katarinahissen kvar, men själva hissen kanske inte åker upp och ner, vilket jag ser som en skandal. Hissen kan säkert lagas, var snäll och fixa det. Vi är många som vill åka upp och ta snygga turistbilder!
Erik

12 Pysselfarmor:

Jahadu där var jag i måndags och åt strömming och idag var jag på buffén där i restaurangen bredvid....varmt och skönt idag!

Svar: Vore synd att klaga nu när vi fått lite skön sommarvärme.
Erik

13 Marit Johansson:

Ja den där vyn känner jag igen, har planerat så många gånger att jag ska gå dit och äta men det har aldrig blivit... så härligt väder ni har!!

Svar: Glad för varje soldag!
Erik

14 Mariane:

Det er da et vældigt interessant gadebillede du har, Erik - Jeg har været inde og læse om det og jeg kan genkende situationen fra København også ;) Tak for dit bidrag til OO. Det er rart at have dig med

15 4U2:

Ja, det märks att vi har sommar nu! Lättklädda människor och gatan full av de! ;)

16 Gärdsmygen:

Där var jag också och fotade i helgen. Både uppepå och nedanför. Vi rörde oss visst i samma områden:)

Svar: Det verkar onekligen som att vi tog foton i samma område, ganska lustigt.
Erik

Kommentera här: